معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در صورت رفع مشکلات اعتباری، طریق الرضا به زودی تکمیل می‌شود.

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر جاده‌های برون استانی اصفهان، چهارخطه شده اظهار کرد: محور نایین- انارک- خور- طبس از نایین تا پایان حوزه استحفاظی استان اصفهان ۲۵۳ کیلومتر طول دارد که ۱۴۲ کیلومتر آن چهارخطه شده و به بهره‌برداری رسیده است.


او ادامه داد:۳۰ کیلومتر دیگر از این مسیر تا سه راهی چوپانان در دست اجراست و برای بقیه مسیر نیز برای مطالعات طرح، مکاتبه شده است.
معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان این طرح را از اولویت‌های این اداره‌کل اعلام و تصریح کرد: در صورت رفع مشکلات اعتباری و تکمیل ۳۰ کیلومتری که در دست اجراست، بخش عمده مسیر طریق‌الرضا که مسیر منتخب زائران مشهد مقدس است تکمیل می‌شود.


شاهسوندی افزود: در همین محور مسیر دیگری از اردکان یزد به سمت چوپانان- پلیس‌راه جندق و دامغان به طول ۱۸۰ کیلومتر وجود دارد که مطالعات آن در حال انجام است.


او با اشاره به هزینه بر و زمان‌بر بودن ساخت راه اذعان کرد: هزینه ساخت راه بسیار زیاد است و هر چه از مرکز استان فاصله بگیرد هزینه‌ها به مراتب بالاتر می‌رود.
بخشی از محور طریق الرضا در محدوده شهرستان خوروبیابانک است و به دلیل دوبانده بودن تاکنون شاهد تصادفات متعددی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.