معاون پژوهش های حوزه های علمیه گفت اولین نمایشگاه آثار به زبان غیر فارسی از سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ به مدت سه روز در سالن غدیر دفتر تبلیغات برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، معاون پژوهش های حوزه های علمیه عنوان کرد: برای طلاب خواهر و برادری که تازه وارد عرصه پژوهش شده اند جشنواره علامه حلی را در سه مرحله مدرسه ای، استانی و کشوری برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: حدود هزار کانون علمی پژوهشی در مدارس فعال هستند که اساتید آن زیر نظر شورای علمی و تربیتی انتخاب می‌شوند و طبق قوانین فعالیت‌هایی انجام می‌دهند و در اسفند سال جاری نیز جشنواره این کانون‌ها برگزار می‌شود و از کانون‌های فعال طلاب تقدیر می‌شود.

معاون پژوهش های حوزه های علمیه بیان کرد: در کنار نشریات علمی و پژوهشی و تخصصی حوزه های علمیه، در مدارس نیز نشریات واحد های آموزشی (داخلی) داریم که در راستای فرهنگ سازی پژوهش در مراکز و مدارس عمل می‌کنند که دوشنبه اول اسفند ماه ۱۴۰۱ هفتمین جشنواره ۱۴۰ نشریه واحد های آموزشی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین نمایشگاه آثار به زبان غیر فارسی از سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ به مدت سه روز در سالن غدیر دفتر تبلیغات برگزار می‌شود، اظهار کرد: آثار این نمایشگاه به ۳۴ زبان زنده دنیا است و عمده آثا به زبان عربی، انگلیسی، ترکی، اندوزیایی اردو، فرانسوی، اردو تاجیکی است.

معاون پژوهش های حوزه های علمیه با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری دبیر خانه گفتمان انقلاب اسلامی که بیش از ۱۳ مرکز حوزوی در آن حضور دارند برگزار می‌شود، گفت: این آثار غیر فارسی تا کنون تجمیع نشده بودند و به صورت پراکنده در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش گذاشته شده بودند اما برای اولین بار است به صورت تجمیعی به نمایش گذاشته می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار