مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۷۵۰ حرفه مهارتی در ۱۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و ۲۸۰ آموزشگاه آزاد خصوصی در استان ارائه می‌شود.

عبدالمجید دراهکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون هزار و ۸۸۰ حرفه مختلف در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان ارائه شده است.

وی با اشاره به مهارت آموزی ۳۹۷ هزار و ۴۳۰ نفر از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۱ در استان گفت: از این شمار ۲۳۳ هزار و چهل نفر در بخش دولتی و ۱۶۴ هزار و ۳۹۰ نفر در بخش خصوصی در این استان آموزش‌های مهارتی را فراگرفته اند.

دراهکی با بیان اینکه با توسعه زیرساخت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در سال‌های گذشته در استان بوشهر زمینه برای برگزاری بیش از ۲۷ هزار دوره مهارتی فراهم شده است، عنوان کرد: هدف اصلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی کار مورد نیاز در بخش‌های مختلف جامعه و افزایش توانایی نیروی جوان و متخصص است که تلاش می‌کنیم با حمایت‌های مسئولان استان این مهم محقق شود.

وی افزود: امسال ۴۰ هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی در استان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند و با رهگیری رصد اشتغال مهارت آموختگان بیش از ۷۵ درصد این افراد جذب بازار کار شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.