دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران کشور با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت ایثارگران گفت: طبق قانون ۳۰ درصد کارکنان در هر مجموعه باید ایثارگر باشند و با توجه به ان قانون ۳۰ درصد مدیران هم باید ایثارگر باشند.

 رضا رحیمی نسب امروز در نشست با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: باید تلاش کنیم در حوزه توانمند سازی و ارتقای ایثارگران به ویژه فرزندان شهید که افرادی توانمند، قدرتمند و با تعهد هستند بیشتر تلاش کنیم.

او با اشاره به اینکه ایثارگران جایگاه خاص و ویژه‌ای در نظام و سیستم اداری دارند، ادامه داد: این جایگاه ویژه و ممتاز ایثارگری در نظام هر چند متاسفانه در جا‌هایی به درستی توجه نشد و یا متاثر از جریانات سیاسی و اعتقادی و باوری برخی مدیران قرار گرفت، ولی به اعتقاد من قریب به اتفاق مسوولان نظام به جایگاه ایثارگران احترام خاص و نگاه ویژه دارند.

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: به اعتقاد ما مدیران انقلابی دولت سیزدهم باید در کار خود نگاه ویژه به تفکر ایثار و جهاد و شهادت در ابعاد مختلف داشته باشند.

آقای رحیمی نسب افزود: در بعضی بخش‌ها همچون تامین مسکن و پرداخت تسهیلات همکاری خوبی با ایثارگران نمی‌شود، لذا همه وظیفه داریم تلاش کنیم بخشنامه‌ها و قوانین را تسهیل دهیم تا این قشر ارزشمند خدمات بیشتری دریافت کنند.

به گفته او،   توجه به تسهیل امور ایثارگران باید در برنامه کاری مدیران تمامی دستگاه‌ها قرار گیرد.

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران کشور ادامه داد: ایثارگران مشکلات عدیده‌ای در حوزه مسکن، درمان و دریافت تسهیلات و اشتغال دارند.

آقای رحیمی نسب با اشاره به جایگاه ایثارگران در خوزستان گفت: در این استان، چون بیشتر مدیران ایثارگر هستند مشکلات آن نسبت به استان‌های دیگر کمتر است.

او ادامه داد: در دولت انقلابی باید نگاه متفاوتی به امور ایثارگران باشد و بنیاد شهید به تنهایی قادر به رفع مشکلات ایثارگران نیست، بنابراین همه دستگاه‌ها باید در این زمینه بسیج شوند.

امید احمدی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان نیز در این نشست گفت: در استانی زندگی می‌کنیم که دروازه تشیع است و مردمی که حماسه هشت سال دفاع مقدس را لمس کرده‌اند و در نتیجه این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها، امروز در خانواده هر کدام از کارکنان ما که به عنوان ایثارگر در این نشست حضور دارند یک جانباز، آزاده و رزمنده و یا شهید وجود دارد که زبان از تکریم و تجلیل این عزیزان و خانواده‌های آن‌ها قاصر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.