هشدار جهاد کشاورزی استان یزد به کشاورزان

اداره جهاد کشاورزی استان یزد نسبت به وزش باد و طوفان شدید و احتمال وقوع مخاطرات به کشاورزان در استان هشدار داد.

سرپرست معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی در نامه‌ای فوری به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها خواستار اقداماتی برای جلوگیری از خسارت به محصولات در پرتو وقوع باد و طوفان شدید در استان شد.

در این نامه بر اقداماتی نظیر استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم برای مقاومت در برابر باد، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه ها، عایق بندی و محافظت از کندو‌ها و خشک نگهداشتن سطح زمین و مسدود نگهداشتن در سالن‌های دامداری در مناطق سردسیر تأکید شده است.

همچنین توصیه شده که اقدامات لازم برای تهویه و کنترل دما در سالن‌های مرغداری انجام گیرد، به دلیل جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان در باد از آبیاری خودداری شود و ماشین آلات و نهاده‌های کشاورزی بر روی زمین استقرار نداشته باشند.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان یزد، برای روز چهارشنبه وزش باد شدید و گرد و خاک و احتمال بروز طوفان پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
شما کشاورزان را بیچاره کردید میوه را در بازار گران می فروشید اما از کشاورز چقدر می خرید؟ مردم پول میوه خریدن ندارند آدم بودن مهم است به فکر همه بودن مهم است انسانیت مهم است نه به ظاهر مسلمان بودن مسلمان واقعی باشید