فرماندارمهاباد:

روند سوادآموزی در مهاباد شتاب گرفته است

فرماندار مهاباد گفت: روند سوادآموزی افراد بی‌سواد در این شهرستان شتاب گرفته و از رتبه آخر آذربایجان غربی به اول در بحث نهضت سوادآموزی ارتقا یافته است.

حسن عباسی فرماندار مهاباد در جلسه شورای آموزش و پرورش مهاباد گفت: اکنون بیش از ۸ هزار بی‌سواد مطلق در شهرستان شناسایی شده‌اند که برای ورود به مرحله سوادآموزی باید ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: با تلاش بیش از ۱۲۰ نفر از مربیان تحصیل کرده و متخصص در نهضت سوادآموزی مهاباد، روند جذب بی‌سوادان شتاب گرفته است.

فرماندار مهاباد اضافه کرد: از مجموع یک هزار و ۴۶۰ نفر سهمیه شهرستان برای جذب و سوادآموزی در سال جاری تنها ۴۶ نفر برای تکمیل شدن سهمیه باقی مانده که تا آخر امسال این مهم تحقق یافته و افراد طی سه مرحله از بی‌سوادی مطلق خارج می‌شوند.

عباسی با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از ارکان‌های بسیار مهم جامعه است که هرگونه هزینه و دستاورد در آن سرمایه گذاری برای آینده بهتر در جامعه است، با تاکید بر رفع نیاز و دغدغه مالی معلمان گفت: امروزه وضعیت آموزش و توانمندی معلمان نسبت به گذشته بهبود یافته و نحوه آموزش نیز ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اقدام حکیمانه مقام معظم رهبری نسبت به عفو بسیاری از اغتشاشگران تاکید کرد: امیدواریم جوانان فریب خورده از این اقدام هوشمندانه و به موقع رهبری نهایت استفاده را داشته باشند.

همچنین در خصوص روند اجرای پروژه‌های مدرسه سازی خیرین، هزینه‌های جاری، نامگذاری مدارس و اماکن آموزشی، نهضت سواد آموزی و نحوه اجرای طرح رتبه بندی معلمان بحث و تبادل نظر شد.

در شهرستان ۲۶۰ هزار نفر جمعیتی مهاباد، بیش از ۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.