رونق گردشگری دفاع مقدس یکی از اولویت‌های اصلی استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه، رونق گردشگری دفاع مقدس را یکی از اولویت‌های اصلی استان برشمرد و گفت : حماسه «مرصاد» یک ظرفیت بزرگ برای تبدیل کرمانشاه به قطب گردشگری دفاع مقدس است.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست ستاد استانی راهیان نور کرمانشاه در استانداری، گفت : کرمانشاه به عنوان استانی که آغاز و پایان جنگ در آن رقم خورده، دارای ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه دفاع مقدس و راهیان نور و بهره‌گیری مناسب از این مزیت‌ها و جاذبه‌های معنوی نیازمند یک تلاش جهادی همراه با طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه است.

وی بر ضرورت تدوین طرح جامع گردشگری دفاع مقدس استان تاکید کرد و گفت: در گام اول استان نیازمند تدوین یک نقشه راه جامع و کلان‌نگر برای تعیین اولویت‌ها و راهکار‌ها در حوزه‌های مختلف و ترسیم وظایف دستگاه‌های مختلف و هماهنگی و هم‌افزایی میان این مجموعه‌ها است.

صحرایی تصریح کرد: در این برنامه جامع باید اهداف، اولویت‌ها و راهکار‌های تحول آفرین و اثرگذار در حوزه‌های مختلف مشخص شود و دستگاه‌های مختلف متناسب با حوزه فعالیت، بر اساس آن‌ها اقدام کنند تا از موازی کاری و اتلاف منابع موجود جلوگیری کنند.

وی برنامه‌ریزی برای تقویت محتوا و مبانی نظری دفاع مقدس و راهیان نور را یکی از اولویت‌های طرح جامع گردشگری دفاع مقدس کرمانشاه برشمرد و عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای تقویت و ارتقای مبانی نظری و محتوای مرتبط با دفاع مقدس در استان کرمانشاه در حوزه تاریخ جنگ، رویداد‌ها و عملیات‌ها، نماد‌ها و یادمان‌ها و شخصیت‌های برجسته این حوزه، یکی از محور‌های مهم برنامه جامع است که باید نقشه راه آن ترسیم شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.