مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: مجوز ایجاد یک هزار و ۵۷ کیلومتر فیبرنوری جدید در استان که در ۲ مرحله اجرا می‎شود، اخذ شده است.

"مجتبی صارمی" مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: این طرح در قالب ۲ فاز ۲۵۵ و ۸۰۲ کیلومتری در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون ۱۴۳ کیلومتر فیبر نوری از فاز نخست آماده بهره برداری است.

او ادامه داد: به طور متوسط برای احداث هر متر فیبر نوری ۱۵۰ هزار تومان هزینه می‌شود که این طرح در مناطق مختلف لرستان از جمله الیگودرز، کوهدشت و پلدختر به دلیل کوهستانی بودن برخی نواحی، اولویت دارد که در این راستا عملیات اجرایی ۷۰ کیلومتر فیبر نوری در مسیر شاپور آباد به سد رودبار در شهرستان الیگودرز نیز آغاز شده که بیش از ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای این طرح هزینه می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: تاکنون۴۲ سایت و چهار مرکز مخابراتی به شبکه فیبر نوری لرستان وصل شده اند و در صورت رضایت معارضان و صدور مجوز‌های لازم، تا سال آینده به طور کامل انجام می‌شود.

صارمی اضافه کرد: همچنین پروژه فیبر نوری مسیر مرکز مخابرات نورآباد به مراکز مخابراتی سرکشتی و هفته چشمه در شهرستان دلفان نیز به طول ۷۰ کیلومتر از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسط مخابرات اجرا شد.

او  اظهار داشت: تعداد ۱۱سایت اپراتور‌های سیار و سه مرکز مخابراتی، بیش از سه هزار و ۵۰۰ خانوار روستا‌های مسیر را تحت پوشش دارند که با اجرای این پروژه، تمامی سایت‌ها و مراکز مخابراتی مسیر از ارتباطی پایدار و پر سرعت بهره مند می‌گردند که می‌تواند در توسعه و عمران منطقه نقش بسزایی ایفاد نماید.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان  افزود: در مناطقی از استان به دلیل شرایط کوهستانی، دکل‌های مخابراتی نسبت به یکدیگر دید رادیویی ندارند بنابراین امکان احداث سایت برای پوشش تلفن همراه و اینترنت وجود ندارد که در این موارد، احداث فیبر نوری در دستور کار قرار می‌گیرد.

صارمی ادامه داد: در این راستا از سایتی که قبلا احداث و فعال شده است تا روستایی که دید رادیویی وجود ندارد، فیبر نوری احداث می‌شود که با پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه توسعه روستایی، مجوز احداث یک هزار و ۵۷ کیلومتر از این زیرساخت برای لرستان صادر شده است.

هم اکنون بیش از چهارهزار کیلومتر فیبر نوری در لرستان وجود دارد.

 

برچسب ها: ارتباطات ، فیبر نوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار