در روزهای اخیر گزارش‌های متعددی از شناسایی و سرنگونی اشیاء پرنده ناشناس منتشر شده و این سوال را ایجاد کرده که چرا تعداد این اجسام رو به فزونی است.

در روز‌های اخیر، شناسایی چندین شیء پرنده ناشناس در حریم هوایی کشورهای بیگانه، واکنش مقامات کشورهای مختلف را برانگیخته است. تاکنون، آمریکا، کانادا، ژاپن و رومانی هر کدام گزارش‌هایی از شناسایی اشیاء پرنده در آسمان خود را منتشر کرده اند. گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه این اشیاء ممکن است چه ماهیتی داشته باشند تشدید شده و نگرانی بسیاری را برانگیخته است. با این حال، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید هواگرد‌هایی که در روز‌های اخیر شناسایی شده‌اند تهدیدی محسوب نمی‌شوند و هیچ سیگنال ارتباطی ارسال نکرده‌اند.

اولین شیء شناسایی شده یک بالون بود که پیش از سفر وزیر خارجه آمریکا به پکن بر فراز ایالت کارولینای جنوبی مشاهده شد. از آن زمان تا کنون، این بالون به همراه سه شیء دیگر توسط جنگنده‌های آمریکایی سرنگون شده است. در بین چهار شیء شناسایی شده، فقط اولی متعلق به چین بود و تحقیقات در مورد اشیاء بعدی ادامه دارد. با این حال، روابط بین واشنگتن و پکن در روز‌های اخیر دچار یک چالش جدی شده است.

اشیاء پرنده چه زمانی مشاهده و سرنگون شدند؟

چهارم فوریه: اولین شیء پرنده یک بالون چینی بود که چهارم فوریه در سواحل کارولینای جنوبی مشاهده شده و پس از چند روز توسط آمریکا سرنگون شد. مقامات واشنگتن در آن زمان ادعا کردند این بالون ماهیت جاسوسی داشته و برای نظارت بر سایت‌های حساس استفاده می‌شده است. چین کاربرد جاسوسی این بالون را رد کرد و گفت شیء مذکور یک هواگرد برای جمع‌آوری داده در مورد آب و هوا بوده و کاربرد علمی داشته است. پکن همچنین می‌گوید این هواگرد تصادفا از مسیر خود منحرف شده و وارد حریم هوایی آمریکا شده است. اظهار نظر مقامات چین و آمریکا پس از شناسایی و سرنگونی بالون، تنش‌ها بین دو کشور را افزایش داد. مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای علیه چین تصویب کرد و پکن را به «نقض آشکار» حق حاکمیت آمریکا و تلاش برای «فریب دادن جامعه بین‌المللی با ادعای نادرست» متهم کرد. در مقابل پکن قطعنامه آمریکا درباره بالون چینی را محکوم کرد و آن را «جوسازی با انگیزه‌های کاملاً سیاسی» دانست.

دهم فوریه: ارتش آمریکا روز جمعه، دهم فوریه یک شیء دیگر که بر فراز شمال شرقی آلاسکا و در نزدیکی کانادا مشاهده شده بود را ساقط کرد. به گفته مقامات، این هواگرد سرنشیءن نداشت و فاقد هرگونه سیستم پیشرانه بود. گفته شده این شیء که هنوز ماهیت آن مشخص نیست در ارتفاع ۴۰ هزار پایی بدون هیچ سیستم محرکه یا کنترل آشکاری پرواز می‌کرد.

یازدهم فوریه: روز شنبه، یازدهم فوریه نیز یک شیء ناشناس پرنده بر فراز «یوکان» در شمال غربی کانادا ساقط شد. این شیء استوانه‌ای و کوچک‌تر از بالون اول توصیف شد. در حال حاضر، هم آمریکا و هم کانادا در تلاش هستند قطعات این دو شیء ناشناس (شیء دوم و سوم) را بازیابی کنند، اما جستجو در آلاسکا به دلیل شرایط دشوار زمستانی با مشکل مواجه شده است.

اظهار نظر مقامات در مورد ماهیت اشیاء پرنده دوم و سوم متفاوت است. سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید این اشیاء شباهت زیادی به بالون نداشتند. وی همچنین گفت تا زمانی که بقایای آن‌ها به طور کامل بازیابی نشود، به طور قطعی در مورد آن‌ها اظهار نظر نخواهد کرد. ژنرال گلن وان هرک، رئیس فرماندهی هوافضای آمریکای شمالی نیز ضمن ارائه نظر مشابه گفت: «من آن‌ها را به عنوان بالن دسته‌بندی نمی‌کنم. ما آن‌ها را شیء می‌نامیم.» او همچنین تاکید کرد که نمی‌تواند بگوید چگونه این اشیاء در آسمان معلق مانده‌اند، اما حدس می‌زند ممکن است یک بالون در داخل آن تعبیه شده یا نوعی مکانیسم رانش وجود داشته باشد.

دوازدهم فوریه: جت‌های آمریکایی ۱۲ فوریه «از روی احتیاط» چهارمین شیءرا در ارتفاع بالا و در نزدیکی دریاچه «هورون» میشیءگان سرنگون کردند. آمریکا می‌گوید از آن جایی که این شیء پرنده در ارتفاع ۲۰ هزار فوتی حرکت می‌کرده است، ممکن بود با هواپیما‌های تجاری برخورد کند. یک فرمانده نظامی می‌گوید این هواگرد ممکن است یک بالون گازی یا نوعی سیستم پیشران باشد، اما هنوز در مورد ماهیت آن اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

در این میان، به جز چین، پای خود آمریکا نیز به ماجرای فرستادن اشیاءی پرنده باز شده است. وزارت خارجه چین اعلام کرده که آمریکا در سال گذشته بار‌ها بالن‌های خود را وارد حریم هوایی چین کرده است. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص می‌گوید: «از سال گذشته، بالون‌های آمریکا بیش از ۱۰ بار به طور غیرقانونی و بدون تأیید مقامات چینی بر فراز حریم هوایی چین پرواز کرده‌اند».

بقایای اجسام پرنده ناشناس

اینکه در روز‌های اخیر تعداد زیادی شیء پرنده کشف شده نشان دهنده چیست؟

جلب شدن توجه عمومی را می‌توان یکی از دلایل این موضوع دانست. در واقع، طی سال‌ها، خلبانان نیروی دریایی آمریکا ده‌ها شیء مرموز را در حال عبور از حریم هوایی محدوده نظامی ثبت کرده‌اند، اما این رخداد هرگز به اندازه روز‌های اخیر مورد توجه واقع نشده است. گفته می‌شود منابع دولتی آمریکا و عمدتا پرسنل نظامی آن، بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۱ تعداد ۱۴۴ رویداد از این دست را گزارش داده‌اند. حتی ماجرای بالون‌ها نیز مسئله جدیدی نیست. در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و اوایل دوره جو بایدن، سه بالون بر فراز قلمرو هوایی آمریکا پرواز کرد که البته با تاخیر زمانی کشف شد.

اما دلیل مهم‌تر آن بسیار ساده است: اکثر قریب به اتفاق مقامات و کارشناسان دلیل سیل اشیاء ناشناس را صرفا «جستجوی بیشتر» دانسته اند. ملیسا دالتون، دستیار وزیر دفاع آمریکا می‌گوید: «ما [در روز‌های اخیر]با دقت بیشتری حریم هوایی خود را در این ارتفاعات بررسی کرده و رادار‌های خود را تقویت کرده ایم؛ بنابراین می‌توان گفت پیدا شدن اشیاءی پرنده بیشتر احتمالا به خاطر افزایش جستجو در این خصوص است.

یک مقام آمریکایی هم که نخواسته نامش فاش شود به نشریه پولیتیکو گفته است: «تجهیزاتی که برای شناسایی استفاده می‌شوند داده‌های خام زیادی را جذب می‌کنند؛ بنابراین ما از فیلتر‌هایی استفاده می‌کنیم تا اطلاعات غربال شود و انسان‌ها و ماشیءن‌ها بتوانند آن را بفهمند. اما غربال کردن همیشه خطر نادیده گرفتن چیز‌های مهم را به همراه دارد». وی ادامه داد دلیل افزایش شناسایی اشیاءی پرنده حذف این فیلتر‌ها در روز‌های اخیر بوده است. این مقام رسمی گفت: «ما اساساً فیلتر‌ها را باز کردیم، دقیقاً مانند خریدار اتومبیلی که فیلتر‌های یک وب سایت را برای گسترش تعداد انتخاب‌های خود برمی‌دارد».

در واقع، از زمان کشف بالون چینی، پنتاگون ارتفاعات بالا را با دقت بیشتری بررسی کرده است. سیستم راداری تقویت شده و سبب شده اشیاءیی ردیابی شوند که در حالت عادی در صفحه رادار دیده نمی‌شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
Canada
قاسم
۰۲:۳۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
تا امرور هر چه اخبار دورغ خواستن دادن ی تعدادی بی درد وطن فروش رفتن امریکا اورپاه کارشان شده .اینکه روشن فکر هستن ایران تحربم کنید .۴۳ ساله گفتین گفتین تحریم ایا بجز همین مردمی که دارین از شان دم میزنید زیر فشار گذاشتین کار دیگر کردبم مسحیی علینژاد .حامد عسمایلیون گلشیفه علی کریمی کککککی ایا هم صدا شدن با اسرایل عربستان شدن با تحریم به ابن مردم ضربه زدین سفر ما مردم کوچک کوچکتر کردین نه .هیچ دولت مردی براش مشکلی پیش نیامد شما برای ازادی نه برای جا جلال خودتان همه کار کردبن .فقط فقط مردم هم گوش چشم فهم دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
قبل از هرچیزی واقعا این بی سوادهایی که اسم خودشون رو اگه وارونه بنویسی شش ماه طول میکشه تازه بفهمند که نکنه این اسم خودش باشه بعد میان تئوری پردازی می‌کنند که قرارداد ننگین وفلان بدون اینکه اصلا یه بار از دوتا منبع آگاهی کسب کنند یا از دوتا باسواد شنیده باشن که مثلا به این دلائل این پروسه به نفع ما نیست بلکه به قول دوست عزیزمون که فرمودن بعضی‌ها تمام زندگیشون شده دروغها وشانتاژهای بی بی سی وانتر اشغال اینتر نشنال وسایر منابعی که فقط وفقط پول از آمریکا والسعود وصهیونهای جعلی می‌گیرند که اراجیف وهزاران دروغ ودرم که حتی یه کلمه هم واقعی نیست وهمش سم پاشی وتخریب وتشویق ذهن‌های خاموش وتاریکه وبرا کسانی جذاب هستند که یه ذره قدرت درک ندارند ونمیفهمند که اینها واقعا از سر سوزش وناراحتی دارند خود آزاری می‌کنند واخبار دروغ وشایعه پراکنی وغیره می‌کنند وهیچ حرفی نمی‌زنند جز اینکه برا تشویش اذهان کور وخاموش چون ذهن‌های باز وروشن تمام سوزشهاا وگزیدگیهای این چند تریبون رو ازقبل ميدونند وهدف کثیفشون رو ریشه یابی کردند که البته این تریبون‌ها ویا صداهای بدخواهان کوردل وعقده ای دستشون برا همه رو شده ویواش یواش اربابان اینها هزینه ای پرداخت نمی‌کنند وخود به خود از صحنه محو میشن وفقط روسیاهی به زغال میمونه ولی روی هم رفته بعضی آدمها نه این وریند نه هم اونوری یعنی از هر طرف باد بیاد به اون ور خم میشن بیماروروانپریشند که چنین آدمهایی می‌ترسند اگه زر نزنند بهشون بگن لال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
اف 35 از بشقاب پرنده عجیب تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
این شیطان بزرگ نقشہ کشیدہ باز ی دشمن خیالی درست کنہ
مثل برج دوقلو کہ خودشون زدن بعدم کشورھای دیگہ رو متھم کردن و سالھا جنگ تو عراق و افقانستان راہ انداختن ارتزاق کردن از این راہ
الانم ھمینہ حالا قرار کجا باز جنگ راہ بندازن خدا داند
بوجہ کم اومدہ دزدی نمیتونن بکنن باید ی راھی برای کسب درآمد پیدا کنن بی شرفھا
۲۰۰ سال از عمر آمریکاییھا دارہ میگذرہ ھمیشہ ی دشمن خیالی داشتن بعدم بہ یک جایی حملہ کردن و چپاول و غارت کردن کارشون ھمینہ
شاہ دزدان و جنایتکاران جھان خیالاتی دارہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
کاملاً درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
بزرگترین دیوانگان قرن :
استن لی
انیشتین
جورج نک
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۲:۵۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
بدترین قسمت ماجرا اینکه،دیگه ایالات متحده آمریکا ابر قدرت خیالی،احساس خطر رو بالای سر خودش می بینه!
میدونید شلیک در حریم هوایی خود یعنی چی؟
دقیقا آمریکا از ضعف و ترس و وحشت خودش رو نمایی کرد،
اون هم در وضعیت عادی نه وضعیت جنگی یا تهدید،
لطفا از کارشناسان ارشد نظامی بپرسید مفهوم این حرکت آمریکایی ها رو،بعد بهتر درک می کنید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
انیشتین روان پریش با روح و روان بیمارش فقط چرت و پرت می‌گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
انیشتین روان پریش با روح و روان بیمارش همون بهتر که گور به گور شد
Sweden
بهمن صنیغ
۱۰:۲۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
کاش به جای کلمه "کشف حجاب" از "حجاب قانونی" استفاده شود تا هم ارزش رعایت قانون تبلیغ شود هم رفتار غیر قانونی آنها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
حجاب یعنی ادم بودن ربطی به پوشش نداره یک حیوان هم سردش نیشه یک کارتن برا خودش پیدا میکنه ولی بسیاری از حیوانات و سگ ها ادم تر از برخی به اصطلاح انسان ها هستندماشین هن اگه سپرش را ور داری اصلا حالب نیست باید باش بخورد بشه دیدی چه شته حالا اگه سپر یک نیسان ببندی رو تریلی دیگه هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
انیشتین یک دیوانه روانی خل و چل بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
خخخخخخخ فقط تو عاقلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
از اون دیوانه سر به هوا انیشتین بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
بنده خدا از اون روانی انیشتین بهتره
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۲۳:۱۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
دروغ میگن،دلیلش این نیست که حتی آسمان بالای سرشون رو با دقت و حساسیت بیشتری رصد می کنند،
حتی به بادبادک کاغذی هم دستور شلیک دارند!
دلیلش چیز دیگه هست،
اتفاقات جالبی رخ داده در همین چند ماه گذشته که سرمنشأ اتفاقات مشخص نیست براشون،به همین دلیل ؛
مثال چنگ زدن بر سایه ها می مانند.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۵۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
بازی رسانه ایی هست گول این چیزها را نخورید به احتمال بسیار بالا یه اتفاق سیاسی بسیار تاثیر گذاری مثل حادثه برج های دوقلو قرار بیافته اینها صرفا بازی هستند تا ذهن مردم رو از حادثه اصلی دور کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
شیطان بزرگ همیشه مردم جهان را به نوعی مشغول می کند.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
موجودات فضایی حمله کردن این زلزله و بلایا هم کار همون فضایی هاست
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۵:۵۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
باز هم تکرار میکنم نمیتوان وجود فرا زمینی ها را انگار کرد و اگر هم نباشند از کم شانسی بسیار بسیار بسیار ما زمینی‌ها و تنهایی واقعی ماست و کیهان به این بزرگی و بی انتهایی حتما فرا زمینی دارد تا اثبات نشود نمیتوان متوقف شد و گفت که نگردید ،نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
چه ربطی داره؟
بعد هم اگر با سرعت نور حرکت کنید فقط بیشتر از یک میلیارد سال(10000000) طول خواهد کشید که از این طرف کهکشان برسید به آن طرف کهکشان
در حالی که عمر آدم صد سال هم نمی‌رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
فک کنم فیلمای استیون اسپیلبرگ رو زیاد نگا میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
البته اگه با سرعت نور حرکت کنی طبق اتساع زمان نسبیت زمان متوقف خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
20:23 چه موادی زدی؟
این فقط یک فرضیه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
16:03 لطفا اطلاعات غلط به مردم نده ؛ فاصله دو طرف کهکشان راه شیری با سرعت نور 100 میلیون سال هست نه یک میلیارد سال.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
انسان هیچوقت با سرعت نور از ی مکان به‌مکان دیگه تو کیهان نمیره
انسان فکر میکنه
و اونو به ماده تبدیل میکنه
و هر جا از کهکشان که بخواد حتی کمتر از چن صدم ثانیه حاضر میشه
البته احتمالا چندین ملیون سال طول میکشه :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
توهمات استن لی روانی رو شاهد هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
باید دید مسئولان ما در این رابطه چه می گویند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
رفتن ناهار بخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
مسولان ما دیدشان تا یک متر جلو پایشان بیشتر نیست و اصلا دیدی فراتر ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
خبری که ما جمعه میشنویم ، مسئولان شنبه باخبر میشن
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۴۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
در پیشرفته بود و پیشتاز و پیشگام بودن بعضی از کشورها در صنعت هوافضا هیچ جای تردید و شکی نیست
اما اگر در اینکیهان موجودات فرازمینی نباشند که حتما هستند ما بسیار بسیار تنها و بسیار بسیار طبقاصل احتمالات کم شانسیم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۵:۱۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
برای داشتن روابط خوب و دوستانه و مبادلات تجاری منصفانه با هر کشوری که از امریکا و اروپا نترسه // قرارد 25 ساله کمه
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۳:۵۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
خیلی عجیبه که تو ایران هم تعداد زیادی از گونه موارد داره دیده میشه ....
مثالی بخوام بزنم چند روز پیش پسرم بهم گفت بابا تو آسمان نگاه کن هواپیما ایستاده تکون نمیخوره ..... من نگاه کردم و دیدم واقعا همچین چیزی بود ...
شی نورانی ولی تعداد چراغهاش خیلی زیاد بود. ... مثللا هواپیما معمولا دو سر بالها و قسمت وسط نور داره ولی این شاید بیش از 10-12 تا نور داشت ... این مورد رو نتونستم فیلم بگیرم ..... ولی مال دو روز پیش رو که اومدم آشغال هارو بزارم ساعت 3 صبح بود .... دیدم یک شی عجیب تو آسمان در حال حرکت هست ...
این یکی رو فیلم گرفتم .... ایمیلم رو گذاشتم اگر خواستید پیغام بدید براتون اپلود کنم.

تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
خواهشا دیگه از موتوری نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
الکی میگن ناشناس که راحت بتونن بزنن و انکار کنن والا اینا دارن اونر کهکشانو با تلسکوپ میبینن اونوقت اینو نمیبینن ؟؟؟ عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
چرا ایران نمیاد این اشیاء ناشناس (مثلا)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
به اسم یوفا ها، به کام پهپاد های جاسوسی فوق سری غرب و شرق... .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
یوفو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
یوفا نه فیفا خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
بابا این چین و روسیه کمونیست دارن جاسوسی میکنن از امریکا و کشورهای دیگه بعد ی سری بی عقل هم دارن میگن نمیدونم یوفو و فضایی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
نادان جان
روسیه نظامش سرمایه داریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
۱۵/۲۴..خوبی ...چی زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
از سفر رئیسی برای امضای قرارداد ننگین ۲۵ ساله هم بنوبسید برجام به پایان رسیده و رئیسی برای امضای این قرارداد ننگین به چین رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
تو گمشو برو هیزمتو جمع کن،گاز که ندارین هوای البانی ام سررررررد،
نمیری بدبخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
ای بدبخت خودتحقیر
Iran (Islamic Republic of)
Oy
۱۲:۲۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
بابا چرا شما یکم درمورد اون قرار داد نمیخونید چطور برای عربستان خوب بود الان برای ایران بد شده چقدر شما حقیر و بدبختید د آخه چیزی که اقتصاد ۱۰۰ ساله مارو تضمین می‌کنه راهی که فقط از طریق ایران می‌تونه شمال به جنوب شرق به غرب وصل کنه تمام راه های ارتباطی از ایران میگذره و ما بابت ورود و خروجشون هم پول میگیریم کجاش بده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
بوووی چی میاد سوختن تو بدبخت منافق...اب بریز جا سوختنت میخوای اتش نشانی زنگ بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
چطور؟ اگه قراداد ننگین برجام با آمریکا باشه که همش خودتحریمی بود جشن گرفتین و به قراداد اقتصادی با بقیه کشورها که به نفع ایران میرسه تب می کنید، اصلا هم که ماهیتتون آشکار نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
اینجور قضاوت فقط از یک مغز کوچک زنگ زده تراوش میکند متاسفم برات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
عقل کل برجام که به قول کلینتون ایران را به چهل سال به عقب برگرداند وجلو پیشرفت ایران گرفت وقلب راکتور ها باسیمان پر شد بدون هیچ دستاوردی ودر هشت سال این همه به اقتصاد ونظام ضربه زد ننگین نیست وقرداد باچین برای تجارت وآبادانی مملکت در همه زمینه ها بدون واگذاری یک وجب از خاک واستقلال مملکت ننگین است ?!! اگر این قرادادهای دو جانبه برد برد واحترام متقابل ننگین است پس همه قرادادهای جهان ننگین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
ننگین؟شما یک بند ننگین این قرارداد شرح بدید!!اگر سهوا و از روی ندانستن قراردادی که اقتصاد ۱۰۰ سال مارو تامین می‌کنه ننگین خطاب میکنی بهتره گفت و گوی جدال با احمد صالحی رو گوش بدید تا کاملا ملتفت بشید و اما اگر عمدا این قرارداد میکوبید و به دنبال تشویش هستید باید بگم شما یک مزدور و عمله دشمن هستید، چرا قرار داد ۲۷ ساله عربستان و قطر با چین خوب بود و می گفتید چین ایران را دور زد اما حالا که ایران و چین در حال بازسازی راه ابریشم نوین هستند و چیزی جز سود و سرمایه گذاری کلان برای ایران ندارد جیغ بنفشتان بلند شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
به گفته شما پس ما نباید با دنیا رابطه داشته باشیم. قرارداد ننگین اونه که یک طرفه باشه ، همه تعهدات رو با یک تضمین شفاهی جان کری بدی و بعد یه پس گردنی هم بخوری. به پس گردن روحانی نگاه کن جاش هنوز مونده. کاش این اشک تساح رو اون موقع میریختی.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۵:۵۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
خاک تو کله پوکت نادان چین ابرقدرت حال حاضر و آینده جهانی و روسیه هم ابرقدرتی نظامی ،اقتصادی و ایران هم ابرقدرتی رو به رشد و نظامی اقتصادی بعد چگونه این سه کشور بزرگ و قدرتمند آسیا قدرت و همکاری بین خود را نادیده بگیرند و در زمین غرب و برای غرب و برده غرب شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
پاسخ دهندگان محترم چرا اینقدر عصبی چرا باید با توهین پاسخ بدید؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
برای عربستان خوبه ولی برای ایران بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
وقتی سرت 24 ساعت تو آغور بی بی سی و اینترنشنال باشه تحلیلت بهتر از این نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
بی کارها و مزدوران سایبری حمله کردند
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۹:۵۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
امریکا موجودات فرازمینی را نگهداری می کند.یوفو ها به طرف زمین سرازیر شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
خدا تورو بی نوبت شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
الهی آمین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

رقابت جدید تسلیحاتی ،


پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
خخخخخخخخخخخ
هههههههههههههههههه
خخخخخخخخخخخخخ
هههههههههههههههههههه
خخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
خواهشا بیا پایین سرمون درد گرفت این تزها را از کجا درمیاری
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۰۹:۰۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
الله اکبر دوستان اینا همه نشانه های ظهوره من شک ندارم این جمعه نوبت ماست دیگه پیروزی خیلی نزدیکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
از موتوری جنس نگیر لطفا
Germany
آرش
۱۵:۴۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
چرا داری هزیون میگی اخه استغفرالله بالون جاسوسی چه ربطی به ظهور داره . پیشنهاد میکنم کمی مطالعه کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
ماچیزی به عنوان فرازمینی نداریم.گاها ناسا تحقیقات سری میکنه.و پرنده ها واسه ناسا هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
دقیقاً درسته چندسال پیش منم اینو شنیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
فرازمینی هست و شکی روش نیست
آخرین اخبار