بازگشایی ۱۷۵ مسیر ارتباطی روستایی استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ۱۷۵ مسیر ارتباطی روستایی استان که به دنبال بارش برف و کولاک اوایل هفته مسدود شده بود، بازگشایی شد.

 جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: برف و کولاک در اوایل هفته جاری موجب انسداد ۱۸۶ راه ارتباط روستایی در استان قزوین شد.

وی گفت: ۱۱ راه روستایی استان همچنان مسدود است که راهداران برای بازگشایی آن‌ها در حال فعالیت هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بارش برف و کولاک در ماه جاری سه بار و در بعضی مسیر‌های روستایی استان قزوین چهار بار موجب انسداد راه‌ها شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: با وجود انسداد راه‌های روستایی با تلاش راهداران و عملیات برف روبی، شن و نمک پاشی از انسداد راه‌های شریانی شامل آزادراه‌ها و بزرگراه ها، جاده‌های اصلی و گردنه‌های برف گیر پیشگیری شد.

حق لطفی اعلام کرد: ۳۰۰ راهدار به همراه ۲۹۶ دستگاه انواع ماشین آلات در طرح زمستانه راهداری به طور شبانه روزی آماده خدمت رسانی هستند.

وی بیان کرد: شن و ماسه به میزان کافی برای عملیات برف روبی و جلوگیری از انسداد راه‌های ارتباطی نیز در ۲۴ راهدارخانه استان انبار و ذخیره سازی شده و در زمان بارش برف مورد استفاده راهداران قزوینی قرار می‌گیرد.

۶ هزار و ۶۷۰ کیلومتر راه در استان قزوین وجود دارد که ۲۲۰ کیلومتر آن آزادراه، ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و مابقی آن نیز راه روستایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار