فخر السادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: نیروی انسانی در سیستم اداری دارای جایگاه ویژهای است و زمانی که این نیرو از محیط کار و وضعیت اقتصادی و رفاهی رضایت خاطر داشته باشد و احساس کرامت و عدالت نماید، کارایی بالاتر و ارائه خدمات و پاسخ دهی بهتری به ارباب رجوع دارد.
او ادامه داد: برخی از کارکنان شهرداری بنابر هر دلیلی نسبت به نوع و شیوه پرداخت رفاهیات رضایت نداشتند که بخشی از آن مرتبط با دستورالعملهای کشوری و آیین نامههای نظارتی دستگاههای ذیربط بود و بخشی نیاز به اصلاح فرایندها در برنامههای پیش رو در این حوزه دارد که انتظار میرود شهرداری اهتمام بیشتری در این زمینه داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: رعایت عدالت توزیعی در پرداختها به همه کارکنان فعال در شهرداری اعم از رسمی، قراردادی، حجمی و شرکتی و کارگری و کارمندی از جمله این موارد است که برخی از آنها با انجام اصلاحات کوتاه مدت امکان پذیر است.
خامسی تاکید کرد: متناسب با نرخ تورم حق و حقوق و مزایا و رفاهیات کارکنان بخشهای مختلف شهرداری افزایش یابد.
او با اشاره به اینکه از بودجه پیشنهادی شهرداری در سال ۱۴۰۲ به مبلغ چهار هزار و دویست میلیارد تومان، ۲۹ درصد به هزینههای جاری اختصاص یافته است، گفت: انتظار میرود در این بخش از بودجه با توجه ویژه به حق و حقوق نیروهای انسانی شاغل در شهرداری، اهداف بودجهای شورا در این خصوص محقق شود.
عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: پایین بودن حقوق کارمندان شهرداری و عدم تناسب حقوق پرسنل شهرداری با کارکنان تحت پوشش قانون مدیریت خدمات کشوری یکی از معضلات منابع انسانی در شهرداریها است که نیاز به پیگیریهای جدی در سطح ملی دارد.
او ادامه داد: در حال حاضر، پرداخت مزایا و رفاه پرسنل شهرداریها در قالب آیین نامه رفاهی کارکنان به مناسبتهای مختلف به نوعی کمبود حقوق پرسنل ترمیم میسازد و هرچقدر اعضای شورای شهر بیشتر در جریان رفاهیات کارکنان شهرداری قرار بگیرند میتوانند حمایتهای بهتر و بیشتری در این زمینه داشته باشند که امیدواریم با فعال شدن کمیته رفاه کارکنان این امر بیش از پیش تحقق یابد.
عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: پیشنهاد میشود شهرداری یزد برنامه رفاهیات خود را در قالب بستههای حمایتی خرسندساز در محورهای رفاهی، تفریحی، ورزشی، سلامت و امنیت برای کارکنان و خانوادهها و بازنشستگان تدوین و ارائه نماید که بخشی از آن از طریق هماهنگیهای برون سازمانی یا تهاتر با نهادها و موسسات مانند پرداخت تسهیلات کم بهره از طریق بانکها یا خرید خودرو با هماهنگی شرکتهای مربوطه انجام میشود.
خامسی در پایان گفت: اولویت ما کسب رضایتمندی حداکثری مردم با خدمات رسانی بهتر است که این مسیر با تقویت همافزایی و همدلی و وحدت بیش از پیش در مجموعه شهرداری هموارتر میشود.