جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر به ریاست فرماندار کوهبنان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

 فرماندار کوهبنان گفت: می‌خواهیم برنامه عملیاتی پیشگیری از مواد مخدر را طراحی کنیم تا برنامه پیش روی را برای یک سال داشته باشیم.

مجید توکلی ادامه داد: بایستی مرکز ان‌ای در شهرستان راه اندازی و تقویت شود، اقدامات فرهنگی در سطح شهرستان افزایش پیدا کند، در مسیر‌های پرتردد بنر نصب گردد.

در ادامه محمد فصیحی هرندی گفت: اعتیاد نوعی بیماری است که فرد معتاد نیاز به حمایت و کمک دارد طبیعت مواد مخدر سرد، خشک و سودایی هست که بر جسم و روح فرد اثر گذار می‌گذارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان افزود: افزایش سطح آگاهی والدین، اصلاح باور‌های غلط، رفع مشکلات فردی و خانوادگی، اصلاح سبک‌های فرزند پروری در کاهش افراد معتاد موثر است.

او ابراز داشت: شخص معتاد احساس کمبود می‌کند، اما مسائل فردی، خانوادگی و اجتماعی، دسترسی آسان به مواد مخدر، دوستان و همسالان بر اعتیاد افراد اثر گذار هستند.

در ادامه احمد معصومی گفت: راه اندازی کانون یاریگران زندگی در آموزش و پرورش، برگزاری همایش‌ها با موضوع پیشگیری، برگزاری جشنواره نوجوان سالم ویژه دانش آموزان و والدین آنان از جمله اقدامات هستند.

رئیس آموزش و پرورش کوهبنان افزود: توزیع کتاب و جزوات در مدارس، برگزاری نمایشگاه در هفته مواد مخدر در مدارس، برگزاری جلسات هم اندیشی در مدارس از دیگر اقدامات هستند.

در ادامه اصغر کمساری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کوهبنان گفت: اولین و موثرترین راه برای پیشگیری و کاهش مواد مخدر آموزش هست، افزایش ظرفیت شهرستان در راستای راه اندازی مرکز ترک اعتیاد، برنامه ریزی در راستای راه اندازی کمپ در کوهبنان باید در دستور کار قرار گیرد.

بهره جستن از فضای مجازی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی، نظارت بر کاشت کشاورزان، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه کشاورزان، استفاده از ظرفیت هنرمندان برای اجرای تاتر و نمایش فیلم از جمله نظرات حاضرین بود.

برچسب ها: مواد مخدر ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار