گلایه‌مندی از تاخیر در پرداخت سرانه مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی از تاخیر در پرداخت سرانه مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی خبر داد.

تاخیر در پرداخت سرانه مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی برای کارکنان و مددجویان دردسرساز شده است. شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام راوی این مشکل شده است و از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

متن پیام شهروند خبرنگار
در اردیبهشت ۱۳۹۹ بهزیستی فراخوانی داد مبنی بر تاسیس مراکز مثبت زندگی که به عنوان بهزیستی‌های کوچک در محلات باشند و خدمات مددکاری و آموزش‌های مختلف را جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها در سطح محلات محدوه بندی خودشان را انجام دهند.
قبلا موسساتی بودند که با بهزیستی در معاونت‌های مختلف مثل اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی همکاری داشتند، ولی فقط یک معاونت را پوشش میدادند و بازدید مددجو نمی‌رفتند و مددجویی ممکن بود ۵ سال فوت کرده، ولی همچنان سازمان به حسابش مستمری واریز می‌کرد. بخاطر عملکرد ضعیف این موسسات تصمیم گرفته شد مراکز تحت عنوان مثبت زندگی تاسیس شود.
ریاست وقت سازمان بهزیستی فراخوان داد و شرایطی را برای موسسات گذاشت و عنوان کرد ماهیانه یارانه‌ای بعنوان مددکاری و حق بازدید و خدمات اجتماع محور به مراکز پرداخت می‌شود و با این وعده‌ها اقشار تحصیل کرده آمدند سرمایه‌گذاری کردند و در مراکز ۴ نیرو مشغول به کار شدند.  ۲۶۰۰ مرکز افتتاح شد.  
در ابتدا موسسین علاوه بر سرمایه گذاری برای راه‌اندازی مرکز تا سه ماه از جیب خودشان مجبور شدند حقوق و بیمه پرسنل را پرداخت کنند.

اما مشکل اصلی اینجاست که تو این مدت ۲ساله هیچ ماهی نبوده که بدون دردسر و سر وقت سرانه مراکز واریز شود. هر ماه با پیگیری‌های فراوان ما به دلایل مختلف مبلغ جزئی واریز می‌کنند بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون که البته همکاران من که تعداد پرونده‌شان کم هست از این مبلغ کمتر دریافت می‌کنند اگر حساب کنید حقوق و بیمه به ۴ نفر باید پرداخت کنیم. اجاره ملک، آب وبرق، گاز، هزینه کاغذ، ملزومات و ایاب و ذهاب برای بازدید و بسیاری هزینه‌های دیگر با ۲۰ میلیون تومان باید پرداخت کنیم. در حال حاضر سرانه دی را نداده اند و گفته اند بهمن و اسفند هم بودجه‌ای برای پرداخت آن ندارند.

الان نزدیک به عید نوروز است چگونه جواب مددجویان را بدهیم. بهزیستی اخیرا گفته برنامه و بودجه ۴۷ درصد اعتبار ما را نداده اند و به این دلیل پرداخت مطالبات مددجویان و مراکز با تاخیر همراه هست. ۲۶۰۰ مرکز را مجوز دادند، اما بدون پشتوانه مالی بدون حامی بدون ردیف بودجه. لطفا از مسئولان پیگیری کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار