چهارمحال و بختیاری به عنوان یک استان کوهستانی و برفگیر ضرورت دارد به مشکلات ناشی از بارش‌های آن اهمیت داده و به آن ویژه‌تر نگاه شود.

با ورود سامانه بارشی اخیر از یکشنبه ۲۳ بهمن‌ماه به چهارمحال و بختیاری، این استان در شرایط اضطرار قرار گرفت و در این میان شهرستان کوهرنگ به‌عنوان کانون اصلی بارش‌ها با بحرانی بی‌سابقه مواجه و به کلیدواژه پرتکرار سایت‌های خبری تبدیل شده است.


بیشتر بخوانید


بارش سنگین برف در چهارمحال و بختیاری به خصوص شهرستان کوهرنگ، علاوه بر نشاط اجتماعی مردم، مشکلاتی را هم به وجود آورد؛ از راهدار و نیرو‌های هلال احمر و پاکبان و نیرو‌های شهرداری گرفته تا نیرو‌های سپاه و ارتش و نیرو‌های جهادی همه بسیج شدند تا مردم مشکلات کمتری را داشته باشند.

بارش سنگین برف

اما فرسودگی تجهیزات موجود روند خدمت‌رسانی را در نقاط مختلف این استان با اختلال روبرو کرد.

۱۳ بهمن ۱۴۰۱ معاون وزیر کشور به منظور بررسی وضعیت استان چهارمحال و بختیاری در پی بارش سنگین برف سامانه قبل به چهارمحال و بختیاری و شهرستان کوهرنگ سفر کرد تا برای رفع مشکل این استان تدابیر لازم اتخاذ شود.

تجهیزات برف‌روبی چهارمحال و بختیاری تقویت می‌شود

معاون وزیر کشور با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از جهت ماشین‌آلات زمستانی بنیه ضعیفی دارد، گفت: برای تجهیز این امکانات اعتباراتی برای این استان پیش‌بینی می‌شود.

مهدی جمالی‌زاده اظهار داشت: برای رفع مشکل این استان در کوتاه مدت ماشین‌آلاتی از استان‌های معین به این استان وارد می‌شود.

بارش سنگین برف

وی ادامه داد: این در حالی است که در میان مدت و بلندمدت باید این استان از نظر ماشین‌آلات و تجهیزات زمستانی تقویت شود که در همین خصوص اعتباراتی اختصاص داده می‌شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: تا پایان سال چند سامانه بارشی دیگر در پیش داریم که با تدبیر لازم می‌توان از این نعمت الهی بهره مناسبی گرفت؛ این در حالی است که برای سامانه بارشی اخیر تجهیزات چهارمحال و بختیاری جوابگو نبود و در اکثر نقاط کشور ماشین آلات فرسوده نتوانستند مفید واقع شوند.

چهارمحال و بختیاری به تجهیزات بیشتری در حوزه راهداری نیاز دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست با معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور گفت: با توجه به موقعیت به موقعیت کوهستانی و محور‌های سخت‌گذر می‌طلبد امکانات و تجهیزات بیشتری در حوزه راهداری به استان اختصاص یابد.

غلامعلی حیدری افزود: با وجود تنگنا‌های اعتباری، اما امسال چهار دستگاه ماشین آلات راهداری از جمله چرثقیل، لودر و گریدر به تجهیزات استان اضافه شد، اما همچنان با کمبود تجهیزات روبرو هستیم.

بارش سنگین برف

وی ادامه داد: همچنین با وجود کمبود منابع اعتباری، حقوق راهداران پرتلاش استان به روز شده است و کسری موجود نیز به زودی جبران می‌شود.

حیدری با اشاره به نحوه مدیریت بارش برف در استان، تصریح کرد: هریک از معاونان به یکی از مناطق استان اعزام شدند تا با مدیریت شرایط خللی در خدمات‌رسانی به مردم استان در پی بارش برف شکل نگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بارش برف یک رحمت الهی است امید است با تجهیز امکانات خود در مدیریت شرایط عملکرد خوبی داشته باشیم و مردم شیرینی آن را حس کنند.

نوید معاون راهداری کشور برای اختصاص تعدادی ماشین‌آلات به چهارمحال و بختیاری

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دولت این مجوز را به سازمان راهداری داده است که برای رفع کمبود‌های موجود ۲ هزار و ۶۸۰ دستگاه ماشین آلات راهداری بدون معافیت کمرگی خریداری کند.

خداداد مقبلی گفت: کشور ۲۰ سال است که تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد و همین موضوع سبب شده تا در طول این سال‌ها برای تامین تجهیزات و امکانات راهداری با مشکل جدی روبرو شویم.

بارش سنگین برف

وی ادامه داد: کمبود‌های موجود سبب شد تا سال گذشته طرحی در مجلس مصوب شد که در قالب آن به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شده که ۲ هزار و ۶۸۰ دستگاه با عمر زیر ۵ سال با معافیت گمرکی تامین کند که تعدادی از این ماشین آلات در سالجاری و مابقی در سال آینده خریداری و متناسب با ضرایب موجود به استان‌ها تعلق می‌گیرد.

مقبلی اضافه کرد: دولت این مجوز را به سازمان راهداری داده است که برای رفع کمبود‌های موجود ۲ هزار و ۶۸۰ دستگاه ماشین آلات راهداری بدون معافیت کمرگی خریداری کند که بخشی از این تجهیزات به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا می‌کند.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور، کمبود اعتبارات را چالشی برای نگهداری راه‌ها دانست و گفت: برای نگهداری جاده‎ها باید تجهیزات به روز باشد، اما واقعیت اینست که هزینه تعمیر این دستگاه‌ها بالا رفته و اعتباری که برای سرویس آن اختصاص یافته بسیار اندک است.

بارش سنگین برف

مقبلی با اشاره به وجود ۳۷ هزار کیلومتر راه فرعی در کشور، اظهار داشت: برای نگهداری آن ۹۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که سهم هر استان حدود ۲ میلیاد و ۷۰۰ میلیون تومان است در حالیکه برآورد‌ها حاکی از آنست که برای نگهداری راه‌های روستایی و فرعی کشور سالانه به حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: با همین امکانات و تجهیزات محدود راهداران به طور شبانه روزی کار می‌کنند و امید است بتوان شرایط استخدامی این نیرو‌های خدوم را با سازمان استخدامی و سازمان برنامه و بودجه حل کنیم.

تلاش گروه‌های جهادی برای خدمات رسانی به مردم کوهرنگ

سرهنگ موسایی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان کوهرنگ گفت: ۲۰ گروه جهادی برای تخلیه و برف روبی ساختمان‌ها به مردم کمک می کنند.

فرماندار شهرستان کوهرنگ هم گفت: نیرو‌های راهداری و امدادی چهارمحال و بختیاری به‌طور شبانه‌روزی در حال فعالیت برای بازگشایی جاده‌ها و خدمات‌رسانی به مردم هستند.

گروه جهادی

اکبری با توجه به انباشت برف در این شهرستان افزود: کمبود ماشین‌آلات، امکانات و تجهیزات در استان مشکل‌ساز شده است.

وی ادامه داد: ۴ تیم واکنش سریع هلال احمر، ۴ تیم اضطراری امدادی، بسیجیان گردان بیت‌المقدس و گروه‌های خودجوش مردمی برای خدمت‌رسانی به مردم کوهرنگ بسیج شده‌اند.

کمبود تجهیزات در چهارمحال و بختیاری خدمت‌رسانی را با کُندی مواجه کرده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولان استان، فرمانداران و نیرو‌های راهداری و امدادی برای بازگشایی جاده‌ها با تمام توان وارد میدان شده‌اند، اما امکانات پاسخ‌گویی نیاز‌ها نیست.

محسن حسین‌میرزایی تاکید کرد: فرمانداران و نیرو‌های راهداری و امدادی چهارمحال و بختیاری به‌طور شبانه‌روزی در حال فعالیت برای بازگشایی جاده‌ها و خدمات‌رسانی به مردم هستند.

بارش سنگین برف

وی کمبود ماشین‌آلات، امکانات و تجهیزات در چهارمحال و بختیاری را مشکل‌ساز دانست و افزود: در هفته گذشته هم مطابق بارندگی‌های مطلوب در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، بن و دیگر نقاط استان فرمانداران و نیرو‌های راهداری و امدادی به‌صورت شبانه‌روزی پای کار آمدند و برای خدمت‌رسانی به مردم فعالیت‌های مجاهدت‌گونه داشتند.

حسین‌میرزایی تصریح کرد:، اما این در حالی است که کمبود ماشین‌آلات، امکانات و تجهیزات در چهارمحال و بختیاری خدمت‌رسانی را با کُندی مواجه کرده است.

وی یادآور شد: به‌همین منظور می‌طلبد مسئولان کشوری در وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایران و سازمان مدیریت بحران کشور برای دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و راهداری‌های چهارمحال و بختیاری همت کنند و امکانات ویژه و خاص بدهند تا در مواقع اینچنین، برای خدمت‌رسانی به مردم شرمنده نشویم.

بارش سنگین برف

حسین‌میرزایی با اشاره به توپوگرافی خاص و شدت بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مسئولان ملی باید در این حوزه به استان ما توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان داشت: متاسفانه تجهیزات موجود در استان نیز کارکرد مطلوبی ندارند، اغلب فرسوده و از رده خارج هستند.

در برف گذشته پس از درخواست استاندار از وزیر کشور ۵۰ دستگاه لودر، گریدر، بولدوزر، نمک‌پاش و کامیون از ۶ استان اصفهان، خوزستان، یزد، بوشهر، فارس و ایلام برای کمک به شهرستان کوهرنگ اعزام شد، اما این مُسکن‌های مقطعی برای استانی که با بحران‌های مداوم دست و پنجه نرم می‌کند کافی نیست.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رود بزرگ زاینده‌رود، کارون و دز است و ۱۰ درصد آب شیرین کشور را تامین می‌کند، وقتی تمام کشور از برکات حاصل از این نزولات الهی بهره‌مند می‌شوند بنابراین ضرورت دارد به مشکلات ناشی از این بارش‌ها هم به همان اندازه اهمیت داده و ویژه‌تر نگاه شود.

گزارش از افسانه احمدی فارسانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
اهوازیا و خوزستان مظلوم . ثروتمند و سخاوتمند و بی ادعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
روستای شیخ علیخان ۷ میلومتری چلگرد از روستاهای کوهرنگه ، خواهش میکنم به داد مردم اونجا هم برسید . گروهای جهادی سنگ تموم گذاشتن الله یارنان باد ، متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
روستای شیخ علیخان ۷ میلیمتری چلگرد از روستاهای کوهرنگه ، خواهش میکنم به داد مردم اونجا هم برسید . گروهای جهادی سنگ تموم گذاشتن الله یارنان باد ، متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
کاش همیشه بحران سیل و برف داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
فرماندار خوب کسی هست که فرمانبر خوبی باشه نیازی نیست زیاد علم و تخصص و اطلاعات و پیش بینی کار بلد باشه....
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۳۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
در استانهای کوهستانی باید شهرستانها کوچکتر و فاصله امکانات و خدمات رسانی ها کاهش یابند و در این استانها همچون استان ما چهارمحال و بختیاری باید راهداریها مجهز به وسایل و امکانات و تجهیزات و ماشین آلات سنگین بیشتری باشند شهرستان کوهرنگ واقع در استان چهارمحال و بختیاری یک شهرستان توریستی و ترانزیتی بین استانهای مرکزی و بنادر جنوبغرب و با روستاهای فراوان و صعب العبور است که وظیفه راهداری در تجهیز خود و مجهز بودنش را چند برابر میکند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
فک‌کنم با وجود این همه برف بی سابقه تو‌همه استانها طی ۲۰ سال گزشته باز آب نداریم خخخخخخخ تا چوبله واسه کلت حساب نکنن آب نداریم گاز را فعلا بردن راحت بالا با نالیدن الکی
Iran (Islamic Republic of)
ع.ا
۱۷:۳۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
بايد خدا را به خاطر نزول رحمت وبركات الهي شكر كرد زيرا بدنبال كاهش نزولات جوي در سالهاي اخير بارشهاي اخير كمي جبران كننده منابع آبي بود
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۰۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
منابع ابی ازان خداست وهمه مردم که محب اهل البیت ع باشند حق دارند ازان بطور صحیح استفاده کنند همه باید بهمدیگر کمک کنیم واز طایفه گری به پزهیزیم الهم عجل الولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
به آقای رئیسی بگین از چین تجهیزات واسمون بیارن،فرماندار خوب که نداریم لاقل چنتا گریدر و لودر کوماتسو داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
پس شرکت هپکو چی؟؟؟؟چرا به این شرکت ایرانی سفارش ساخت نمی دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
آقا ما کمک نمی‌خوایم یه مدت روی آقای فرماندارتون کار کنید که بتونن سخنرانی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
این متن رو از کجاتون در اوردین ۲۵سال،یعنی از سال ۹۱به بعد که بارشها کم شدن ۲۵سال میشه،والا از ۹۱به قبل من که یادمه زیر دومتر برف نداشتیم،تقدیر از مدیریت محترم شهرستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
نعمت خداست، شکر کنید ! خدا برای مردم اصفهان و چهارمحال بختیاری برف فرستاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
خدا وکیلی اکبری فرماندار کوهرنگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
آقای فرماندار چراااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
کسی نیست به دادمون برسه خدا خودش کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
آقای اکبری بجای کتابی خواندن از روی نوشته هات در صداوسیما به نیروها آماده باش می‌دادی و مارا تو این مشکلات نمی انداختی،مگه ما همین امسال فقط بارش برف داشتیم یادت میاد قبلا چقد برف میزد و هیچ موقع ایقد مردم اذیت نمی شدن،شرم آوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
کار کار تجهیزات و وسایل و امکانات و ماشین آلات سنگینه که برای این شهرستان راهبردی باید خریداری و بکار گیری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
آقای استاندار به نظر شما در انتخاب فرمانداران تان کمی بی دقتی نکردید،اینم نتیجه و گرفتاری مردم در شهرستانی که هرساله شاهد بارش برف بوده و در سالیان گذشته زیاد اینچنین بارشهایی را شاهد بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
خدا به داد مردم بیچاره برسه،من خودم یادمه کوهرنگ شب تا صبح حدود یک تا یک و نیم متر برف میزد خداوکیلی صبحش جادها باز بودن،اون موقع با اون امکانات کم اصلا اینچنین نبود حالا تا جایی که اطلاع دارم راهداری تجهیزاتش چند برابر شده ولی ناتوان از خدمت و رفع بحران‌ها هستند
Germany
reza
۱۳:۱۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
چرا از هپکو نمیخرید که ارز هم خارج نمیشود و هم این شرکت رونق میگیرد چرا تو این بی ارزی یک عده از مدیران این وسط میخواهند به لفت و آب برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
باید با هلیکوپتر پتو بریزن تو روستاها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
واقعا وضعیت روستا نشینها خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
بابا چرا بیراهه میرین آقای اکبری فرماندار اگه یه هواشناسی گوش داده بود و اگه لیاقت فرماندار بودن رو داشت قبل از بارندگی تمام وسایل مربوطه به این بحران رو آماده میکرد بخدا فرماندار گوهرنگ اندازه یه نیرو راهداری هم بدرد این بحران نمی خوره تمام
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۱۲:۳۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
2 سالی یه ماشین استانداری میخرید حالا چه کنم چه کنم راه نمی انداخت وقتی هما هنگی و برنامه ریزی نباشه همین است حالا تابستان انشا الله به فکر کار عاقلانه باشید با تشکر از همه انهایی که امداد رسانی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۲:۲۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
والا نصف جمعیت استان اصفهان رو هموطنان اهوازی و چهارمحالی تشکیل میدن و ما به عینه دیدیم که چقدر هم اب اسراف میکنن و هرروز قالی وپتو میشورن . پس خاهشن انقدر منت این آبو سر اصفهانیا نندازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
چشم حتمآ حالا بگو فولاد مبارکه بیشترآب مصرف میکنه یا قالی وپتو شستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
نه شما پتو وفرش نمی شورید حتما خیلی کثیف هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
بی نام
ما پتو و قالی هامون رو میدیم قالیشویی
فصل تابستون برو توی اصفهان ببین چطوری آب شهر رو باز کردن دارن حیاط و ماشین میشورن
جیگررررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
تعداد زیادی هموطن اصفهانی در اهواز زندگی میکنن و اینجا زمین کشاورزی و برنج دارن که کلی آب مصرف میشه و باعث کمبود آب خوزستان میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
همه ی ما ایرانی هستیم و متعلق به این آب و خاک.فرق نداره ترک بلوچ و مازنی و لر و اصفهان و عرب همه یه خانواده هستیم مگه شما برادرت میاد خونه ات میگی دستشویی نرو چاه پر میشه؟؟
چرا کمبود آب رو گردن همدیگه میندازین .عدم مدیریت مسئولین و شهروندان باعث این مشکلات هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
اگه مسئولین برن خونه بشینن زندگی و امورات مردم راحت میچرخه
امروز در اصفهان هشدار سیلابی شدن رودخانه زاینده رود صادر شده
48 ساعت بارندگی بی امان در اصفهان و نواحی بالادستی که قبلا پیش بینی شده بود حالا چرا آب سد رو باز کردید ؟
بابا همین الان 132 میلیمتر بارش باران بوده و 10 میلیمتر بالاتر از میانگین سالانه سال آبی تازه بارندگی های آتی تا پائیز 1402 رو هم بهش اضافه کنید
کاش میشد مدیران رو تو خونه حبس کرد و به جای کرسی ریاست و مسئولیتشون درخت کاشت به خدا فایده بیشتری داشت آخه آدم عاقل الان وقت باز کردن آب سد زاینده رود بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اونم بعد سالها خشکسالی و جاری نبودن آب تو بستر رودخونه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
پل هوایی گرمایشی بزنید که کار همیشگی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
برف و بارون ما تو کشور والا کم نداریم ئ حتی تابستون مگه یه حجم عظیمی بارندگی نشد خب آب کجا رفت ؟؟! همون آبها مدیریت میشد بیشتر سدها تا حدی آب گیری میشدند ولی همشو یا بیشترشو هدایت کردن به بیابون که فقط از خرابی جلوگیری کنند !
حالا اینهمه برف و تازه بارندگی تا بعد عید هم ادامه داره خب این آبها مطمعنا بیشترش هدر میره وگرنه اگه مدیریت بشه هیچ کمبود آبی نیست !
به جای اینهمه هزینه برای لوله کشی از خلیج فارس و عمان و... والا 10درصد هزینه اونها رو همین محلهای برفگیر و دارای بارندگی و... صرف کنند نه نیاز به لوله کشی هست نه نیاز هست آب رو شیرین کنند با هزینه گزاف چون لوله کشی جزئی از هزینه هاست و ساخت پمپهای آب که باید هر چند کیلومتر گذاشته بشه که فشار آب کم نشه و .... بین راه لوله تا برسه به مقصد و ساخت آب شریرین کن و.... هزینش بیش از اینهاست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
خوب توی کوهرنگ اینقدر برف نیاد کجا باید بیاد؟؟!!قبلاً توی اغلب استانهای غربی کشور از تجمیع برف کف معابر و برفهای ریخته شده از پشت بامها بحدی حجم برف زیاد میشد که تا لبه بام خونه ها می‌رسید و ملت مجبور بودن از تونل‌های داخل برف عبور مرور کنن نه گازی در کار بود نه چیزی هیچ هم حس بحرانی بودن نبود توی منطقه کوهرنگ حالا بعد بیست سال یه حجمی از برف اومده آخ و واویلا مسوولین تماشاییه بگین آقا پول و امکانات واسه لغت و لیس میخواهیم عرضه کار نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
پس تو هم که الان را با قدیم حساب میکنی مگه قدیم چقدر از مردم ماشین و... داشتند(این یه نمونه مثال هست) ؟ خب الان چرا خودت یا مردم مینالند که خودرو نمیتونن بخرند خب عین قدیم پیاده از اینور شهر تا اونورش برید !
یا مثلا قدیم اصلا سالی چند بار لباس میخریدی که حالا باید حتما لباسهات باید به روز باشه و خوردوخوراک و.. جای خود!
پس عزیز حتی آمریکائیها و.. با اسب اینور اونور میرفتند حالا بگیم چرا به فضا میرن و ماهواره و.. خب به همون اسب قانع باشند!
کاش فقط دراین مورد حرف نزده باشی و تو زندگی خودتم همین حرفهاتو مد نظر داشته باشی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
متاسفانه نمایندگان مجلس این استان هیچ فعالیتی در این زمینه نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
نماینده موقع رای گیری همه قدرتی داره ولی موقع کار نماینده می رسه میگه کار ما فقط قانون گذاری است و بس
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۹:۵۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
هر کشاورز و روستایی تو مناطق کوهستانی بهشون تسهیلاتی داده بشه امکانات برف روبی بخرن خودشون هم در این برف روبی کمک کنن ب امدادگران دیگه
از دانش بنیان ها خواسته شه این امکانات و طبق شرایط هر منطقه بومی سازی کنن
یک شهر بخاطر سه ماه زمستان نمیتونه همه امکانات ماشین الات داشته شهرها معین باشه ک ب کمک بیان این صرفه اقتصادی نداره یا بودجه ی از این مناطق صرف همین تسهیلات وام بشع

کشاورزان محترم ب شکرانه این برف کمی منصف باشن و منصفانه محصول شون ب سفره مردم بیارن تا برکت تو پول و محصول شوت باشه
یکی هم نظارت شه ک واقعا تسهیلات صرف خرید امکانات برف روبی میشه توسط دستگاهها نظارتی خود وزارت راه و شهر سازی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
حدود یک چهارم جمعیت استان اصفهان را چهارمحالی ها تشکیل دادن همونا جمع بشن برن به استان خودشون کمک کنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
باران اگه باران بیاد باران سیل میشه ....!
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۸:۳۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
اصلا محمد خیلی نادانی غرب اصفهان بختیاری هستن و از فولاد شهر به بعد باید استان بشوند استان گلساران و استان بهادران در غرب و شمال اصفهان ضروری است
Iran (Islamic Republic of)
ولی
۰۹:۴۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
این اصفهانیا که حقه آب دارند باید بروند کمک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
حق آب دارند نه حقه آب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
الان خوندی گفت از اصفهان تجهیزات فرستاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
پس خیال کردی مسئولین دارن کار میکنن ؟؟ کمک مردم نبود تا سال دیگه راه ها هم باز نمیشد چهارتا پلیس و نیروی راهداری که پس این حجم بر نمیان
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۹:۴۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
در استانهای کوهستانی باید شهرستانها کوچکتر و فاصله امکانات و خدمات رسانی ها کاهش یابند و در این استانها همچون استان ما چهارمحال و بختیاری باید راهداریها مجهز به وسایل و امکانات و تجهیزات و ماشین آلات سنگین بیشتری باشند شهرستان کوهرنگ واقع در استان چهارمحال و بختیاری یک شهرستان توریستی و ترانزیتی بین استانهای مرکزی و بنادر جنوبغرب و با روستاهای فراوان و صعب العبور است که وظیفه راهداری در تجهیز خود و مجهز بودنش را چند برابر میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
با ذوب شدن برفهای این منطقه آبها جاری میشن.خواهشا این آب رو مدیریت کنید هدر رفت نرود
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۰۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
هدر خواهد رفت چون بودجه آبخیز داری در حد صفره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
مدریت شده
اصفهانی ها تشنه هستن هر کدام یه لیوان آب شهر رو بخورن تمومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
همیشه تشنه ها و گشنه ها ما بختیاریها را رها نخواهند کرد حتی در مصیبتهامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
در کشور ما اگر مسئول فکر مردم بود که وضعیت این نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
خبری می آید خبری در در راه هست ظهور مهدی موعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
ان شااللہ
برای ظھورش برای حضورش برای دیدن روی ماھش
صلوات
الھم عجل الولیک الفرج ۔۔۔آمین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
ماشینهای راه سازی و جاده و راه باید در دست وزارت راه و مسکن و شهرسازی و راه و ترابری استانها باشه نه دست سپاه و قرارگاه خاتم
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۰۹:۴۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
هر چیز و هر کاری به جای خود قرار گاه خاتم یک قرار گاه سازندگی از نظامیان است عزیز و انصافا تا کنون گل کاشتند و هر جا کار کردند خوب و عالی بودند ،سریع و با برنامه و هدفمند و توانا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
کمبود و فرسودگی تجهیزات و تصویب قانونی جهت بهبود اوضاع جز اخبار تکراریه . البته مورد سوم هیچوقت عملی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۸:۴۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
شهرستان راهبردی و پر اهمیت کوهرنگ سرچشمه سه رود ملی کارون و دز و زاینده رود و دریاچه ها و سدهای بزرگ کشور عزیزمان است
سرچشمه بزرگترین رود ایران کارون بطول ۹۵۰کیلومتر
سرچشمه بزرگترین رود مرکزی ایران و زاینده زاینده رود بطول ۳۵۰کیلومتر
سرچشمه دز از زلالترین و شفافترین و بهترین آبهای ایران و چه بسا جهان
شهرستانی قرار گرفته دردل بختیاری و زاگرس مرکزی و بین استانهای مرکزی و بنادر جنوبغرب
خدمت به مردم و مردم شهرها و روستاهای این شهرستان یک هنر است
خدمتگزاری عار و ننگ نیست خدمتگزاری کار مردان بزرگ و توانا و فهمیده است
کاش من و ما هم بتوانیم خدمتگزاری برای مردم ایران و خدمتگزاری برای کشورمان ایران عزیز باشیم
قدر مردم ناز و نازنین کشورمان و مردم این شهرستان مهم و راهبردی ملی را بدانیم و به کمک همدیگر در شرایط سخت بشتابیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
حدود ۱۵ ساله که زاینده رود خشک شده و الان زاینده جوب هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۸:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
کوهرنگ بختیاری یک شهرستان راهبردی و ملی برای کشورمان است و این بارشها برای کشورمان و استانهای بیابانی پایین دست نعمت است و این استانهای برخوردار از نعمتهایی که این شهرستان روانه آنها میکند نگذارند که سختی به مردم این شهرستان آسیب جدی وارد کند استانهای معین و همسایه وظیفه دارند که در این شرایط سخت و در این تنگناهای و تنگیها به کمک هموطنانشان پر بالادست بشتابند
کوهرنگ سرچشمه بزرگترین رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
کوهرنگ شهرستانی پهناور و هم مرز با سه استان کشور و قرار گرفته همچون مرواریدی در دل بختیاری و زاگرس مرکزی است
شهرستان کوهرنگ دارای روستاهای فراوان و پراکنده است که این حجم کمک رسانی و گسیل امکانات را از استانهای همسایه و معین و مرکز امکانات را بیشتر میکند
آخرین اخبار