استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رئیس‌جمهور با وجود سفر به چین، پیگیر رفع مشکلات مردم استان شد.

غلامعلی حیدری در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش برف سنگین اخیر در استان گفت: رئیس‌جمهور با وجود سفر به چین، با دغدغه‌مندی پیگیر رفع مشکلات مردم استان شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به‌صورت تلفنی دستوراتی به معاون اول رئیس‌جمهور و تعدادی از مسئولان ملی برای رفع مشکلات مناطق درگیر برف استان صادر کرد.

وی افزود: تلاش شود تا در دو روز آینده بتوان مشکلات ناشی از بارش‌ها را مدیریت کرد.

حیدری تمامی مرخصی‌ها و ماموریت‌ها در چهارمحال و بختیاری را لغو اعلام و اضافه کرد: تمامی نیرو‌های امدادی و خدمات‌رسان باید تا پایان شرایط اضطراری موجود در صحنه حضور داشته باشند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به ارتفاع پنج متری برف در گردنه چری و احتمال سقوط بهمن در گردنه‌های چری و شاه‌منصوری شهرستان کوهرنگ ادامه داد: جاده ۶۷ روستای بخش بازفت شهرستان کوهرنگ با کمک نیرو‌های راهداری خوزستان بازگشایی می‌شود.

حیدری اظهار داشت: برای بازگشایی جاده دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ و امدادرسانی به مردم این منطقه با استاندار و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی، تقسیم‌بندی عادلانه ماشین‌آلات با اولویت مناطق محروم شهرستان‌های مختلف چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و گفت: تغییر بارش‌ها از برف به باران نیازمند مراقبت جدی برای پیشگیری از حوادث احتمالی است.

حیدری با اشاره به لزوم بسیج تمامی امکانات موجود در چهارمحال و بختیاری افزود: برف‌روبی پشت‌بام‌ها، باز کردن راه‌آب‌ها، باز کردن معابر با کمک کردم و گروه‌های مختلف مورد توجه جدی باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت کمبود ماشین‌آلات در شهرستان‌ها، فرمانداران اختیار دارند تا از دستگاه‌های اجاره‌ای استفاده و خدمات‌رسانی به مردم را تقویت کنند.

وی افزود: ارتباط امکانات زیرساختی به‌ویژه آب، برق، گاز، تلفن و رادیو و تلویزیون در شرایط کنونی برقرار باشد و به هیچ‌وجه قطع نشود.

حیدری اظهار داشت: اطلاع‌رسانی به مردم برای برف‌روبی پشت‌بام خانه‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها به‌طور جدی انجام شود.

وی، بازگشایی معابر با هدف جلوگیری از جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تاکید کرد: برآورد خسارت‌های ناشی از بارش‌های اخیر در استان به‌صورت دقیق اعلام تا به هیئت دولت اعلام شود.

حیدری با اشاره به امدادرسانی برای نجات جان ۵۰ نفر درراه‌مانده در جاده‌های استان همزمان با بارش‌های اخیر گفت: جاده‌های در معرض خطر رانش و ریزش رصد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری و مسیر‌ها از سمت استان‌های همجوار بسته شود.

وی تاکید کرد: هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات مرتبط با مصوبات سفر رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری به‌زودی به استان ابلاغ خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.