نقش موثر توسعه حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک شهر همدان

استاندار همدان گفت: حجم انبوه خودرو‌ها در خیابان‌های شهر همدان باید مدیریت شود و توسعه حمل‌ونقل عمومی نقش موثری در کاهش ترافیک این شهر دارد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: پلیس راهور برای اجرایی کردن برنامه‌ها و کنترل ترافیک شهری باید ورود جدی داشته باشد.

او تصریح کرد: برنامه‌های کنترل ترافیک شهر همدان در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی شود تا هرچه سریع‌تر شاهد رفع مشکلات ترافیکی باشیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مردم از خودرو‌های عمومی برای تردد داخل شهر استفاده کنند، گفت: باید خودرو‌های عمومی را با ارائه برنامه‌های تشویقی پای کار آورد و با رانندگان کم کار برخورد جدی کرد.

قاسمی فرزاد افزود: پلیس راهور در گام نخست باید جلوی پارک‌های غیراصولی خودرو‌ها را بگیرد و در آستانه آخرین ماه سال و پیش از عید نوروز باید طرح اضطراری ترافیک شهری در همدان اجرا شود.

او تاکید کرد: بارش‌های اخیر نزولات آسمانی نیز نقش زیادی در افزایش حجم ترافیک شهری همدان داشته و مشکلات این بخش را دوچندان کرده است.

استاندار همدان با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از خودرو‌های عمومی تقویت شود، افزود: وضعیت تعداد اتوبوس‌های شهر همدان بد نیست، اما باید بخش اتوبوسرانی تقویت شود.

قاسمی‌فرزاد افزود: استفاده از خودرو‌های شخصی تک سرنشین خوش‌آیند نیست و با کمک رسانه‌ها می‌توان مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب کرد.

او گفت: از دوشنبه هفته آینده ساعات کاری ادارات به حالت اولیه بازمی‌گردد و باید تا آن زمان برنامه‌های جدید کنترل ترافیک شهر همدان اعمال شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه با هرگونه ورود به طرح ترافیک باید قاطعانه برخورد شود، تاکید کرد: با توجه به خرید‌های آخر سال و افزایش حجم ترافیک شهری باید از همه ظرفیت‌ها از جمله فضای مدارس و ادارات با رعایت نکات ایمنی برای پارک خودرو استفاده کرد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه از ظرفیت بخش خصوصی برای خدمت رسانی به مردم استفاده شود، گفت: باید برای برون رفت مقطعی فرهنگسازی شود تا مردم به جای استفاده از خودرو شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
از کلی گویی و نا مفهوم بیان کردن مطالب به چه نتیجه ای می خواهید برسید ، خیلی ساده و روشن ، حمل و نقل عمومی همدان فلج و نا کار آمد است ، شهر همدان با جمعیت ساکن و جمعیت پیرامونی که از این شهر خدمات می گیرند بیش از یک میلیون نفر است و نیاز مند یک شبکه اتوبوسرانی قدرتمند و با برنامه و بیش از ۸۰۰ دستگاه اتوبوس تمیز و مرتب و با رانندگان آموزش دیده و با اخلاق و خوش رفتار ، سردیس دهی مناسب با حفط شان مسافران حتی تا شهرها و روستاهای پرجمعیت تا شعاع ۲۰ کیلومتری ،
سرویس دهی ناوگان ون در مسير پر مسافر بلورهای پیرامونی شهر ، سردیس دهی تاکسیرانی به موقع و درست ، به خصوص در روزهای بارانی و برفی ( متاسفانه بسیار فشل و ناکار آمد) راه اندازی بی ار تی و مطالعه قطار شهری متناسب با جغرافیا و اب و هوای همدان ، جانمایی درست ادارات و سازمان های دولتی و خدماتی ، مراکز آموزشی و ...
آخرین اخبار