فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب از یک خودرو شخصی و دستگیری ۴ متهم، در مسیر مواصلاتی شهرستان‌های سقز و بانه خبر داد.

سرهنگ محمدرضا زارعی، گفت: برابر گزارش واصله پاسگاه انتظامی بخش میره‌‌ده به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز مبنی بر کشف‌و‌ضبط یک دستگاه فلزیاب از یک خودرو شخصی، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار نیروهای یگان حفاظت میرا‌ث‌فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: در این‌‌خصوص ۴ نفر متهم با هویت معلوم و بومی، دستگیر و به‌منظور سیر مراحل قانونی، پرونده‌ای تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

او عنوان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان به صورت شبانه‌روزی از اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی استان حفاظت نموده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن‌را مورد بررسی قرار می‌دهند.

سرهنگ زارعی با بیان اینکه صیانت از میراث‌فرهنگی استان به مشارکت همه جانبه هموطنان نیاز دارد، افزود: دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به دفتر یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کردستان با شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ اعلام نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.