هر کشاورز مازندرانی چند متر زمین دارد؟

متوسط مالکیت زمین‌های کشاورزی در مازندران ۴ هزار مترمربع است.

حسن عنایتی کلیجی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه کشت پاییزه محصولات کشاورزی استان گفت: مراکز جهاد کشاورزی نسبت به نقشه‌برداری و مساحی تمامی زمین‌های کشاورزی استان اقدام کنند و آمار دقیقی از سطح زیرکشت محصولات کشاورزی ارائه شود.

او افزود: تاکنون ۷۰ درصد نقشه‌برداری زمین‌های کشاورزی استان انجام شده و ۳۰ درصد باقی‌مانده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: ۵۴۰ هزارقطعه زمین کشاورزی استان تاکنون ترسیم شده و متوسط مالکیت زمین‌های کشاورزی استان ۴ هزار مترمربع است.

عنایتی گفت: صحت‌سنجی و آمار دقیقی از سطح زیرکشت محصولات و مساحت زمین‌های کشاورزی استان انجام شود تا آماری که ارائه می‌شود مستند و قابل دفاع باشد.

او افزود:یکی از ایرادات کار کردن در استان این است که بی برنامه جلو می‌رویم درحالیکه برای هر مرحله از کار باید برنامه‌محور باشیم و باید دقت کافی داشته باشیم تا هیچ انحرافی در توزیع و مصرف کود‌های شیمیایی بوجود نیاید.

رهاشدگی مراکز جهاد کشاورزی
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: مراکز جهاد کشاورزی حالت رهاشدگی دارند که لازم است حضور مدیران و معاونین در مراکز بیشتر باشد و نقش آنان در پیشبرد امور برجسته‌تر شود.

عنایتی گفت: به اندازه‌ای که تکنولوژی و فناوری پیشرفت کرد، نتوانستیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم درحالیکه لازم است از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در این خصوص بهره‌گیری شود.

او افزود: شرایط مناسبی از لحاظ منابع آبی نداریم و باید خودمان را با این شرایط سازگار کنیم که انتظار ما از مراکز تحقیقاتی در این زمینه بسیار بالاست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: امسال شرایط ویژه‌تری برای کشت بهاره داریم، چون منابع آبی ما محدود است و همه عوامل و امکانات باید متاثر از این شرایط باشد و برنامه‌ها پیرامون این شرایط تدوین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
با سلام وخسته نباشید ای کاش دست اندر کاران از ابزار الات تازه ابداع شده جهانی ونحوه تامین واستفاده از ان را در یکی ازکانالهای تلویزیونی را برای کشاورزان وباغداران تشریح نمایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
سلام
بعد از چند دهه تاره متوجه شدید که مراکزتان رها شده اند وهر کدام چندین مهندس و کارشناس یدک می کشند ومیلیونها ها تومان پاداش ودستمزد می گیرند متاسفانه بهروری وکارامدی آنهابسیار کم است.گرچه تعداد اندکی هم هستند که انقلابی وجهانی کار می کنند.
همین که درد متوجه شدید خوب است زودتردرمانش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
ولی اکثر این اهالی مازندارن خانوادگی ساکن شهرها دیگه ن و فرزندان شون بخاطر فرهنگ شهرنشینی و راحت طلبی علاقه ب کار کشاورزی و زمین ندارن
نه زمین شون ب اجاره ب غیر بومی ها واگذار میکنن نه خودش کشاورزی میکنن و زمین رها شده! یا میفروشن ب ویلاسازان برای تخریب جنگل و زمین کشاورزی!
والا این زمین ها ب اهالی سخت کوشی مانند جنوبی ها واگذار شه محصولات اعلا شمال ،کل ایران تامین میکنه و ب خارج هم صادر میشه نه اینکه میوه بی کیفیت با قیمت بالا ب مردم داده بشه

حالا برنج ایرانی و نمیتونیم بخریم بخاطر کم کاری کشاورزان شمالی
البته ما ایرانی ها اسراف در مصرف داریم فرهنگ مصرف بهینه نداریم
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز مازندرانی
۱۷:۰۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
مثل اینکه مازنی نیستی که این حرفهارو میزنی کشاورز وکارگر توی این کشور به حساب نمیاد.من کشاورز سال قبل وقتی شالی هارو برداشت کردیم دولت به اصطلاح حامی کشاورز یه قیمتی گذاشت که حتی خرج کردش هم نمیشد .برج آماده پخت توسط دلالان به قیمت30 تا32هزار تومن خریدن واز دست کشاورز که اومد بیرون به قیمت65 تا90به ملت فروختن .ازاون بدتر وزیر کشاورزی وقتی ازش سوال میکردن چرا برنج گرونه میگفت به علت خشکسالی(بهانه وهمدستی با دلالان)برنج امسال گرونه چرا اون موقع دست کشاورز بود نگفتی خشکسالی وکمبود وگذاشتی مفت دلالا بخرن وخیلی چیزای دیگه که نمیشه همه رو گفت یه نمونه دیگه من کشاورز محصول کلزا خودمو بیمه میکنم بجای اینکه حمایت از کشاورزا بشه میشه بخور بخور یه عده کارگزار بیمه محصولات کشاورزیو دولت محترم به بهانه یارانه بیمه کشاورزی میده به یه عده کارگزار که ازکنار من کشاورز مثل زالو ارتزاق میکنه .هزار چیز دیگه هست که از من کشاورز سواستفاده میشه که خود دولت محترم هم میدونه!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
باز یکی متر نکرده پاره کرد . حرف مفت زدن چقدر راحت شده