سنای آمریکا در پی تصویب قانونی برای برهم زدن روابط ایران و روسیه

جمهوری خواهان سنا به دنبال تصویب قانونی هستند که وضع تحریم‌های جدید علیه تهران را مجاز می‌کند و هدف آن اختلال در همکاری نظامی ایران با روسیه است.

لایحه موسوم به «ایجاد اختلال»، که توسط «جیمز لنکفورد» سناتور جمهوری خواه معرفی شده، به دنبال وضع تحریم‌ها علیه تعدادی از نهاد‌های ایران به بهانه حمایت نظامی از روسیه است.

به گزارش واشنگتن فری بیکن، دفتر لانکفورد درباره این لایحه اعلام کرد: این لایحه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را از لغو هرگونه تحریم علیه ایران تا زمانی که تهران به حمایت خود از حمله روسیه به اوکراین پایان نداده، باز می‌دارد.

تارنمای فری بیکن وابسته به نومحافظه کاران آمریکا نوشت: این اقدامات می‌تواند تلاش‌های دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای یا برجام را پیچیده‌تر کند.

لنکفورد ادعا کرد: ایران تهدیدی مستقیم برای آمریکا و متحدان ما است. دولت بایدن باید برای برهم زدن همکاری ایران با روسیه و توقف استفاده از محصولات ساخت آمریکا در پهپاد‌های ایرانی اقدام کند.

بر اساس گزارش واشنگتن فری بیکن، این سناتور جمهوری خواه روز چهارشنبه لایحه دیگری نیز با هدف ممنوع شدن صادرات کالا‌های آمریکایی به ایران را ارائه کرده است.

دیروز نیز ژاکلین ون آوست، ژنرال ارشد آمریکایی ضمن اذعان به قدرت پهپادی ایران اعلام کرد واشنگتن، رژیم صهیونیستی و متحدان آمریکا در خلیج فارس برای پیش بینی مبدا حملات پهپادی ایران از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۷:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
امریکا هر کاری نکرده عرضه انجام دادنش را نداشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
سنای امریکا غلط زیادی زیاد می کنه
آخرین اخبار