اجرای ویلایی طرح نهضت ملی مسکن در طبس سبب شده است تا هم هزینه‌های متقاضیان کاهش یابد و هم تعدادی از خانواده‌ها زودتر در منازل خود ساکن شوند.

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های دولت سیزدهم برای خانه دار شدن مردم است.

این طرح کلان کشوری در شهرستان طبس به صورت ویلایی اجرا شده و خانه‌ها با هزینه کمتری ساخته می‌شوند.

هم اکنون منازل ۵۶ واحدی که به صورت ویلایی ساخته شده اند، تحویل متقاضیان شده و سکونت در آن‌ها صورت پذیرفته است.

مشارکت متقاضیان در امر ساخت خانه

یکی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در طبس گفت: از سال ۹۹ که طرح آغاز شد، تسهیلاتی را به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان دریافت کردیم و خودمان نیز ۲۷۰ میلیون تومان پرداختیم و اکنون در خانه ساکن هستیم.

او افزود: حس شیرینی است که پس از ۷ سال اجاره نشینی بتوانم خودم صاحب خانه شوم و در منزل شخصی خودم سکونت کنم.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از صاحبان منازل طرح نهضت ملی مسکن طبس گفت: یکی از دلایلی که زودتر از بقیه افراد در منازل ساکن شده ایم این است که کار به صورت پیمانکاری انجام شده است.

او گفت: با ۳۰۰ میلیون تومان وامی که از دولت گرفتم، حدود یک میلیارد تومان برای ساخت منزل هزینه کرده ام.

۱۳۰ واحد پایان کار گرفته اند

حقانی رئیس بنیاد مسکن طبس گفت: به منظور رفع مشکلات زیرساختی، هماهنگی‌ها با ادارات خدمات رسان انجام شده و ۱۰ درصد متقاضیان نیز در منازل سکونت دارند.

او افزود: در سایت ۵۰ و ۷۹ هکتاری نیز سرعت کار مانند سایت ۵۶ واحدی است و کار ساخت و ساز از سوی خود متقاضیان انجام می‌شود.

سجادی رئیس اداره راه و شهرسازی طبس گفت: از هزار و ۹۰۰ واحدی که دریافت پروانه را انجام داده اند، بالغ بر ۱۸۰ واحد در مرحله نازک کاری قرار دارند و ۱۳۰ واحد نیز پایان کار گرفته اند.

او با اشاره به اینکه در این نوع ساخت امکان دارد که خود فرد در احداث ساختمان مشارکت کند، عنوان کرد: این موضوع سبب می‌شود تا هزینه‌های افراد کاهش پیدا کند.

۸ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۲ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در طبس که به صورت ویلایی انجام می‌شود، صاحب خانه خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.