آغاز رزمایش دریایی مشترک آفریقای جنوبی با روسیه و چین

آفریقای جنوبی از آغاز رزمایش ۱۰ روزه با نظامیان روسیه و چین خبر داد.

آفریقای جنوبی در حالی امروز (جمعه) میزبان نظامیان روسی و چینی است که کشور‌های غربی از گسترش روابط این کشور آفریقایی با رقیبان خود نگران هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آفریقای جنوبی امروز رزمایش ۱۰ روزه مشترک دریایی خود را با روسیه و چین آغاز کرد. گرچه مقامات آفریقای جنوبی می‌گویند این رزمایش امری عادی است، اما برگزاری آن باعث افزایش انتقادات داخلی در این کشور شده است. احزاب مخالف می‌گویند این رزمایش می‌تواند روابط با کشور‌های غربی را به خطر بیاندازد.

همزمانی این رزمایش با دخالت روسیه در جنگ اوکراین و نیز نگرانی درباره اقدامات چین علیه تایوان، از جمله مواردی است که باعث نگرانی غربی‌ها از حضور نظامی مسکو و پکن در آفریقای جنوبی شده است.

با این وجود، آفریقای جنوبی همواره از حمایت یا جانبداری از غرب یا شرق اجتناب کرده و بر تامین منافع ملی خود تاکید دارد. سال گذشته میلادی این کشور به قطعنامه سازمان ملل درباره محکومیت روسیه به دلیل جنگ اوکراین رای ممتنع داد.

استیون کروزد، استاد روابط بین الملل آفریقای جنوبی در این باره می‌گوید: میزبانی ۱۰ روزه ما از نظامیان روسی و چینی همزمان با سالگرد تهاجم مسکو به اوکراین یک استراتژی پرخطر است.

شش دیپلمات مستقر در آفریقای جنوبی که همگی عضو ناتو یا اتحادیه اروپا بودند برگزاری این رزمایش را محکوم کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
اینو میگن تو دهنی به آمریکا
آخرین اخبار