فرماندار کوهرنگ گفت: تاکنون روستا‌های زیادی که مسدود بودند بازگشایی شدند و تقریباً ٣٠ روستا در حال حاضر مسدود می‌باشد.

فرماندار کوهرنگ در تشریح آخرین وضعیت بازگشایی راه‌ها و امدادرسانی در این شهرستان گفت: تاکنون روستا‌های زیادی که بر اثر بارش برف مسدود بودند بازگشایی شدند.


بیشتر بخوانید


وی افزود: تقریباً ٣٠ روستا در حال حاضر مسدود است.

وزیر کشور: روستا‌های محاصره در برف کوهرنگ تا دو روز آینده بازگشایی می‌شوند

احمد وحیدی امروز بعد از سفر به لردگان در جمع خبرنگاران در خصوص جمع‌بندی سفر به استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: روستا‌های محاصره در برف کوهرنگ تا دو روز آینده بازگشایی می‌شوند و مشکلی بابت امدادرسانی هوایی به مردم منطقه نداریم.

وی افزود: مسیر بازفت از سمت خوزستان بازگشایی شده و از سمت استان چهارمحال و بختیاری یعنی گردنه چری در حال بازگشایی است که تا دو روز آینده امید است بازگشایی شود.

وحیدی با بیان اینکه عمده جاده ارتباطی روستا‌ها بازگشایی شدند و تعدادی روستای دیگر باقی مانده که بازگشایی می‌شوند، گفت: بالگرد‌های هوانیروز و هلال احمر در استان فعال هستند و کمک‌رسانی‌ها صورت می‌گیرد، هر کجای دیگر نیز نیاز به کمک باشد مشکلی برای کمک‌رسانی وجود ندارد.

بازگشایی بیشتر راه‌های روستایی کوهرنگ +فیلم

وزیر کشور با اشاره به اینکه بحمدالله مشکل جدیدی در این استان گزارش نشده است، گفت: ماشین‌آلات و تجهیزات جدید نیز به این استان آمده است که کوچه‌ها را در شهرستان کوهرنگ و شهر چلگرد بتوانند برف‌روبی کنند و همچنین خیابان‌های اصلی را تعریض کنند.

وحیدی با اشاره به اینکه چند مسئله دیگر در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که پیگیری می‌شود، بیان کرد: اول چهاربانده کردن مسیر ارتباطی لردگان - ایذه است، مسئولان وزارت راه قول دادند که در هفته‌های آینده قرارداد این جاده قطعی شود، این جاده مهم است و ۳۵ هزار تا ۴۵ هزار تردد خودرو در این جاده صورت می‌گیرد.

تامین آب آشامیدنی پایدار مهم‌ترین خواسته مردم خانمیرزا است

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌مندی و برخورداری از آب چشمه سفید برای تامین آب آشامیدنی پایدار مهم‌ترین خواسته مردم این منطقه است که نیاز به طرح مطالعاتی دارد.

حسین بامیری در حاشیه بازدید وزیر کشور از شهرستان خانمیرزا تاکید کرد: احداث سد شهدای چشمه‌علی برای انتقال و تامین آب پایدار آشامیدنی، کشاورزی و صنعت دشت خانمیرزا از دیگر خواسته‌های مردم این شهرستان به‌شمار می‌رود.

وی افزود: از نظر کارشناسان وزارت نیرو احداث سد شهدای چشمه‌علی، به‌صرفه‌ترین، فنی‌ترین، بهترین و بدون معارض‌ترین گزینه برای جبران کمبود‌های آب شهرستان خانمیرزا و بخشی از چهارمحال و بختیاری است.

بامیری به لزوم ارتقای تقسیمات سیاسی در مناطق دارای شرایط فنی اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون اهالی روستا‌های جوانمردی با افزون‌بر پنج هزار نفر جمعیت خواستار ارتقاء به شهر هستند.

وی یادآور شد: حضور میدانی وزیر کشور نقش اثرگذاری در رفع مشکلات ناشی از بارش‌های سنگین اخیر چهارمحال و بختیاری دارد.

فرماندار خانمیرزا نیز گفت: تامین آب آشامیدنی و کشاورزی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم این شهرستان به شمار می‌رود.

یدالله خالدی تاکید کرد: دشت خانمیرزا ۲۵ هزار هکتار زمین دارد که ۱۵ هزار هکتار آن آبی و ۱۰ هزار هکتار دیم است.

بازگشایی بیشتر راه‌های روستایی کوهرنگ +فیلم

وی با اشاره به وجود ۸۵۰ حلقه چاه در دست خانمیرزا اظهار داشت: از این تعداد هم‌اکنون ۳۶۰ حلقه خشک شده و انتقال آب کشاورزی از طریق ایجاد سد چشمه‌علی راهکار اصلی نجات دشت خانمیرزا است.

آقای وحیدی وزیر کشور خاطرنشان کرد: یک درخواست مردم منطقه لردگان و خانمیرزا در خصوص سد شهدای چشمه‌علی داشتند که ان‌شاالله با پیش‌بینی‌های لازم با آمادگی وزارت نیرو به مرحله اجرا در می‌آید.

وزیر کشور روز جمعه در حال بررسی وضعیت شهرستان‌های بروجن، لردگان، خانمیرزا و فلارد چهارمحال و بختیاری است.

احمد وحیدی که روز پنجشنبه به‌منظور بررسی وضعیت خدمات‌رسانی به شهرستان‌های برف‌گیر و میزان خسارت ناشی از بارش برف سنگین اخیر در چهارمحال و بختیاری، از طریق زمینی روز پنجشنبه به این استان سفر کرده هم‌اکنون به‌صورت هوایی عازم سرکشی به شهرستان‌های بروجن، لردگان، خانمیرزا و فلارد شده است.

وزیر کشور در سفر روز پنجشنبه خود به چهارمحال و بختیاری نیز از نزدیک وضعیت مناطق برفگیر و خدمات‌رسانی شهرستان کوهرنگ را مورد ارزیابی قرار داد.

در سفر وحیدی به چهارمحال و بختیاری معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و تعدادی مسئولان ملی هم حضور دارند.

همه پای کار آمدند؛ تلاش مردم و مسئولان برای امداد رسانی به کوهرنگ

۳۴ دستگاه ماشین آلات برف روبی به شهرستان کوهرنگ اعزام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۴ دستگاه ماشین آلات برف روبی از نقاط مختلف کشور برای برف روبی به شهرستان کوهرنگ آمدند.

آقای امانی افزود: تا ۷۲ ساعت آینده شرایط عادی زندگی به شهرستان کوهرنگ برمی گردد.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در چهارمحال و بختیاری هم گفت: ۵۰۰ بسته غذایی گرم به دهستان موگویی و هزار بسته به نقاط مختلف شهرستان کوهرنگ ارسال شد.

آقای کریمی افزود: همچنین هزار بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته به شهرستان کوهرنگ ارسال شده است.

سرهنگ موسایی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان کوهرنگ هم گفت: ۳۰ گروه جهادی در حال تخلیه و برف روبی منازل هستند.

در ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اعتبار برای پیشگیری از حوادث سال آینده اختصاص یافت.

برچسب ها: کوهرنگ ، بارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۳۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
ممنون از شما
تمام تلاشتون رو انجام بدید شبانه روز وغذاهای گرم شبانه روز وتمام امکانات رو براشون بفرستید
امکانات مکانیکی رو برای شهر هایی که اینطور برفگیر هستن مثل بلدوزر لودر بیل مکانیکی فراوان از شهرهای اطرف بسیج کنید وبرای سال بعد برنامه ریزی کنید بخرید وانجا انبار کنید تا این موقع اماده در محل سریع اقدام شود مدیریت بحران باید از قبل برنامه منسجم میداشت واز این به بعد بیشتر مد نظرشان باشد
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۲:۲۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
استان ما با اینهمه نیروی کار ماهر میتواند به قطب تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و حفر تونل در کشور تبدیل شود و برای تبدیل شدن به قطب بزرگ تولید ماشین آلات سنگین و راهسازی کشور نمایندگان و مسولان استان پیشنهاد دهند شهرستان کوهرنگ میتواند میزبان این قطب تولیدی در آینده شود
Iran (Islamic Republic of)
بهداروند
۱۱:۵۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
بفکر خرید تجهیزات و امکانات و ماشین آلات سنگین و مجهزتر شدن هر چه بیشتر شهرستان کوهرنگ به این وسایل لازم و ضروری از همکنون باشیم و در شهرستان ملی و سرچشمه رودهای ملی کارون و دز و زاینده رود و شهرستان مرتفع بام ایران همه ما باید بفکر آوردن و خرید دستگاههای برفروب و برف‌خور فراوان باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
در استانهای کوهستانی باید شهرستانها کوچکتر و فاصله امکانات و خدمات رسانی ها کاهش یابند و در این استانها همچون استان ما چهارمحال و بختیاری باید راهداریها مجهز به وسایل و امکانات و تجهیزات و ماشین آلات سنگین بیشتری باشند شهرستان کوهرنگ واقع در استان چهارمحال و بختیاری یک شهرستان توریستی و ترانزیتی بین استانهای مرکزی و بنادر جنوبغرب و با روستاهای فراوان و صعب العبور است که وظیفه راهداری در تجهیز خود و مجهز بودنش را چند برابر میکند
آخرین اخبار