یک شهروند ترکیه‌ای با انتشار ویدئویی از غارت یک فروشگاه توسط تعدادی از شهروندان این کشور در گرما گرم بحران وقوع زلزله خبر داد.

در این ویدئو گروهی از شهروندان ترکیه در حال غارت یک فروشگاه هستند و توجهی به فریاد‌های ثبت کننده ویدئو که این کار را «حرام» می‌داند، نمی‌کنند.

در این ویدئو به مکان بروز این رویداد اشاره نشده است.

پیشتر، تیم‌های امنیتی ترکیه دست کم ۹۸ مظنون را به اتهام غارت ساختمان‌های آسیب دیده یا شوخی با قربانیان پس از زلزله‌های قدرتمندی که منطقه را لرزاند، دستگیر کردند.

طبق اعلام خبرگزاری آناتولی، تیم‌های امنیتی ۱۱۰۰۰ دلار، ۲۰ گوشی تلفن همراه، هشت لپ تاپ، ۵ دستگاه لوازم خانگی، ۶ اسلحه و سه تفنگ و جواهرات و کارت‌های بانکی متعلق به افراد مختلف را کشف کردند.

دو مظنون نیز به دلیل وانمود کردن به عنوان امدادگر و تلاش برای غارت شش کامیون مواد غذایی برای زلزله زدگان در استان هاتای دستگیر شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خاک
۰۰:۲۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
دم وزیر ترکیه گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
خدا را شکر که ما توی این کارها در دنیا تنها نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
این قابل قبول که تو همکیش خودت رو دوست بداری..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
پانتورک ها کجان، گم و گور شدن تو کامنتا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
هن والله..
هی میگن ترکیه ال ه ترکیه بل ه...
الآنم میگن اردوغان به زلزله زده پول هنگفتی داده..ی بنده خدایی گفت..مگه کسی هم از این فاجعه زنده مونده که خرجش کنه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
تو زلزله جدای کمک های مردمی و کشورهای دیگه و بین المللی و.. مدیریت این کمکهاست که تو کشور خودمون تو همین زلزله های سالها قبل چقدر از خصوصا کمکهای مردمی را دزدیدن وتو بازار فروختند ویا چقدر با وانت و.. تو شهرها وحتی روستاها به اسم کمک ازمردم گرفتن و باز بردن فروختن!
اگه این کمکها مدریت بشه اولا به همه میرسه دوما یکی خونش یا حالا هرجا که ساکن هست تلنبار نمیکنه و یکی نون شب نداشته باشه و سوما کمکهای مردمی وقتی مردم میبینند به دست زلزله زدها یا... نمیرسه مردم هم دلسرد میشن برای کمک!
پس مدیریت اینها خیلی مهمه و شاید بیش از بقیه موارد مثل کمک بیشتر و بیشتر !! چون وقتی به دستشون نرسه یه سری دزد از همین فجایع ملیاردر میشن !
تو این فیلم هم جالبه طرف ماشین لباسشوئی یا ظرفشوئی یا .. را بلند کرده بود تهائیمیبرد حالا اگه برای خرید رفته بود 4 نفری میبدن ومگفتند سنگینه و همین شخص یه گوشش رو هم میگرفت میگفت کمرم شکست خخخ !
Iran (Islamic Republic of)
وطن
۰۸:۵۶ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
انسانیت و وجدان نباشه از هر کجای دنیا هم باشه همین کار رو انجام میدن مگه اوایل کرونا نبود تو خود عن ریکا هم سر دستمال رول همدیگرو میخوردن. حالا باز خوراکی بود یک توجیهی داشت .یا اغتشتاشات اشتباه نکنم 98 خود تهران، اون هم بالای شهر حمله نکرده بودن به فروشگاها ! متاسفانه انسان همیشه خام به دنیا می اد.و تحت تاثیر شرایط قرار میگیره . یکم وجدان وسلام .
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۹:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
فرهنگ ترکان شیعه صفوی رو ببین فرهنگ عثمانی خبیث رو باهاش مقایسه کن یکی ولایت مولا و جوانمردی هضم اقوام و مذاهب یکی نامردی و خباثت و نسل کشی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
چی میگی برای خودت؟ توی زلزله بم...چادر ها و مواد غذایی وسط راه دزدیند...فیلم هاش هنوز هست یه سرچ توی نت بزنی میاد بالا....به سگ ها جستجو گر امدادگرهای خارجی هم رحم نکردند دزدینشون....از چیزی خبر نداری حرف مفت نزن
Iran (Islamic Republic of)
د
۱۴:۴۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
از دزدین اب، گاز، میراث فرهنگی بقیه به چه رسیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
پستی و دنائت رو به نهایت رسوندن
آخرین اخبار