پایش منطقه حفاظت شده گدار نقده شبانه‌روزی شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: با راه‌اندازی پایگاه محیط‌بانی جدید، پایش منطقه حفاظت شده گدار (گادر) این شهرستان شبانه‌روزی شد.

اکبر قائمی گفت: هفته گذشته پایگاه محیط‌بانی «شهید مکائیل هاشمی» (از شهدای محیط زیست) در روستای «قره‌قصاب» این شهرستان راه‌اندازی شد تا با حضور محیط‌بانان پایش در منطقه حفاظت شده گدار (گادر) به صورت شبانه روزی انجام شود.

وی اضافه کرد: منطقه گدار (گادر) نقده به مساحت ۲۳۰ هکتار در حاشیه رودخانه‌ای به همین نام و در محدوده این شهرستان واقع است که از ۲ سال قبل و پس از شروع عملیات انتقال آب به سمت دریاچه ارومیه، به منطقه حفاظت شده ارتقا پیدا کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: هم اکنون علاوه بر پایگاه محیط‌بانی «شهید مکایل هاشمی»، ۲ پایگاه دیگر شامل پایگاه محیط بانی «شهید بهرام حنیفی» در حاشیه تالاب «سلدوز» و پایگاه محیط بانی «شهید غلامرضا جمشیدی» در روستای «گرده‌قیت» این شهرستان راه‌اندازی شده که پایگاه «گرده‌قیت» اکنون غیرفعال است.

قائمی اظهار کرد: در دهه فجر امسال پروژه برق رسانی به پایگاه محیط بانی «شهید بهرام حنیفی» در حاشیه تالاب سلدوز نیز به بهره‌برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.