معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در حال حاضر ۲۷۲ داروخانه در استان یزد فعالیت می‌کنند.

دکتر بهروز حیدری، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد در اجلاس کشوری معاونان غذا و دارو که در یزد برگزار شد، گفت: در یکسال اخیر ۷۲ داروخانه به داروخانه‌های استان اضافه شده و بر این اساس ۲۷۲ داروخانه در استان مشغول به فعالیت هستند.

او با اشاره به اینکه بیش از ۴۳ درصد بیماران استان غیربومی هستند، ادامه داد: با این شرایط در برخی دارو‌ها به خصوص دارو‌های خاص دچار مشکل شده ایم و افزایش سهمیه دارو مطابق با میزان خدمات ارائه شده در استان‌های بیمارپذیر را خواستاریم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین از فعالیت رسمی ۲۲ شرکت پخش دارو، سه کارخانه داروسازی و ۲۶ واحد تولیدکننده تجهیزات پزشکی در استان یزد خبر داد.

او ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ واحد غذایی در استان یزد مشغول به فعالیت هستند که فعالیت این واحد‌ها توسط همکاران نظارت بر مواد غذایی، بازرسی و رصد می‌شود.

حیدری با اشاره به فعالیت ۴ هزار گلخانه در استان یزد اظهار داشت: یزد یکی از استان‌های اصلی صادرکننده محصولات به روسیه محسوب می‌شود و بر این اساس خواستار مساعدت در حوزه تجهیز آزمایشگاه سموم این دانشگاه هستیم.

او با اشاره به پایان اجلاس سه روزه معاونان غذا و داروی کشور در یزد گفت: این اجلاس با حضور ۱۰۰ نفر از معاونان و مدیران از ۲۶ بهمن ماه در یزد آغاز شد و امروز به کار خود پایان داد. در این اجلاس که با برگزاری دوره‌های آموزشی همراه بود، مشکلات دارویی و مسائل مرتبط با آن بررسی شد.

برچسب ها: غذا و دارو ، داروخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار