آمریکا تلاش می‌کند باا به نمایش گذاشتن جنگنده‌های خود در نمایشگاه بنگالور هند روابط بیشتری با دهلی نو برقرار کند.

واشنگتن جنگنده‌های اف۳۵ و اف۱۶ را در نمایشگاه آئرو ایندیا در بنگالور هند (Aero India ۲۰۲۳) به نمایش گذاشت تا با این کار دهلی نو را از تأمین کننده نظامی سنتی هند (روسیه) دور کند و رابطه راهبردی بیشتری با هند ایجاد کند.

به گزارش راشاتودی، با این حال تلاش‌ها برای این منظور ممکن است بیهوده باشد، زیرا منابع نیروی هوایی هند تأیید می‌کنند که خرید اف۳۵های آمریکا «در حال حاضر»در دستور کار دهلی نو نیست.

هیئت آمریکایی اعزامی به این نمایشگاه در هند، بزرگترین هیئت در تاریخ ۲۷ ساله در این نمایشگاه بود و اهمیتی که واشنگتن برای هند به عنوان شریک قائل است را برجسته می‌کند، اما فروش تجهیزات آمریکایی به دهلی نو، همچنان پایین تر از فروش تجهیزات نظامی روسیه به هند است.

و این در حالی است که خرید‌هایی که دهلی از واشنگتن در طول ۶ سال داشته است در مجموع به ۶ میلیارد دلار می‌رسد و این در مقایسه با ۱۳ میلیارد دلار فروش روسیه در ۵ سال اخیر کمتر است.

پیش از این «ولادیمیر دروژژوف» معاون سرویس فدرال همکاری‌های فنی- نظامی روسیه (FSVTS) روز سه‌شنبه گذشته گفت که مسکو آماده ارائه فناوری برای تانک‌های جدید به هند است. به گفته دروژژوف، روسیه می‌تواند پلتفرم ردیابی مدولار پیشرفته آرماتا خود را با هند به اشتراک بگذارد.

دروژژوف در نمایشگاه Aero India ۲۰۲۳ در بنگلور به خبرگزاری ریانووستی گفت: «طرف روسی در حال برنامه‌ریزی برای مشارکت در توسعه مشترک تانک اصلی جنگ هند با استفاده از فناوری مدرن روسیه است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۹:۴۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
اف-35 همیشه سقوط می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
باید جاسوس بفرستیم ببینیم چی چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
جنگنده آخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
جنگنده بشقاب پرنده ها
آخرین اخبار