مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرگفت: شمار صنعتگران این استان از ۳۰۰ به چهار هزار و ۲۰۰ صنعتگر افزایش یافته است.

اسماعیل سجادی منش روز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به از سرگیری آموزش های صنایع دستی در استان بوشهر اعلام کرد: همچنین در همین ارتباط نیز در تفاهمی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هزینه آموزش یک هزار نفر در بخش صنایع دستی در استان فراهم شده است.

او ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده پس از ارائه آموزش‌های صنایع دستی به زندانیان محصولات آنها خریداری و مجوز کارت فعالیت به آنها داده می‌شود که در همین ارتباط برای ۶۰ نفر از زندانیان اشتغال آفرینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: همچنین در راستای ایجاد بازار هدف برای فروش محصولات صنایع دستی، با همکاری پتروشیمی‌ها نمایشگاهی با حضور ۱۲۰ صنعتگر برپا و زمینه خرید تضمینی محصولات صنایع دستی این صنعتگران به ارزش پنج میلیارد تومان فراهم شد.

سجادی منش افزود: افزون براین فعالان صنایع دستی این استان از خرداد تا کنون بیش از ۱۵ تا ۱۷ میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده‌اند.

او گفت: باتوجه به خواسته های ارائه شده، برای ایجاد بازار هدف با پتروشیمی‌ها نشست‌هایی برگزار شد و مجوز ۶ فروشگاه صنایع دستی در استان گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: همچنین همزمان با آغاز بازیهای جام جهانی پنج نفر از صنعتگران استان در نمایشگاه صنایع دستی قطر شرکت و محصولات یکهزا رو ۷۰۰ نفر از صنعتگران به فروش رفت.

سجادی منش اظهارکرد: حضور این صنعتگران در نمایشگاه قطر بازاریابی خوبی برای محصولات صنایع دستی استان بوشهر صورت گرفت و باعث شد با هماهنگی نمایندگی وزارت امور خارجه امروز نماینده هیات عمانی و قطری به سمت بوشهر هدایت شوند.

او یادآورشد: تلاش می‌شود محصولات صنایع دستی استان بوشهر به سمت ارمنستان هدایت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.