القاعده، ویدیوی جدیدی از سرکرده معدوم خود منتشر کرد

القاعده چند ماه پس از اعلام ترور الظواهری سخنرانی جدیدی از سرکرده این گروهک تروریستی درباره تجاوزات رژیم صهیبونیستی در فلسطین را پخش کرد.

القاعده امروز (جمعه) فیلم جدیدی از سخنرانی «ایمن الظواهری» سرکرده خود پخش کرد، اما زمان فیلمبرداری آن را اعلام نکرد.

به گزارش عربی ۲۱، این سخنرانی با عنوان «چگونه از فلسطین حمایت می‌کنیم؟» بود که در آن وی به ویژه در مورد تجاوزات اسرائیل در قدس اشغالی صحبت کرد.

او در این ویدیو گفته است: «مردم ما در فلسطین اشغالی یا تحت اشغال مستقیم اسرائیل هستند و یا تحت اقتدار برادر جاسوس محمود عباس هستند.» او در این سخنرانی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را متهم به تلاش برای اشغالگری کرده است.

الظواهری به دولت مصر حمله کرد و آن را به محاصره فلسطینیان در نوار غزه متهم کرد.

الظواهری همچنین از لزوم حمله به کشور‌های غربی حامی اشغالگری رژیم صهیونیستی و ضربه زدن به «منافع اسرائیل» صحبت کرد. نه الظواهری و نه القاعده هیچ نشانه‌ای از دوره زمانی فیلمبرداری این ویدئو ارائه نکردند.

نکته قابل توجه این است که این سخنان چند روز پس از تأیید آمریکا مبنی بر انتخاب «سیف العدل» رهبر مصری جدید القاعده پس از ترور الظواهری از سوی آمریکا مطرح می‌شود.

قابل ذکر است که آمریکا در تاریخ ۳۱ جولای از ترور الظواهری در مناطق تحت کنترل دولت طالبان در افغانستان خبر داد.

این در حالی است که «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه گذشته مدعی شده است که «سیف العدل» سرکرده جدید گروه تروریستی القاعده، در ایران حضور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار