افتتاح ۲۰ طرح آب و فاضلاب با اعتبار ۱۰۲ میلیارد تومان در تربت حیدریه

۲۰ طرح آبفا با حضور معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور با ۱۰۲ میلیارد تومان هزینه افتتاح و کلنگ زنی شد.

علوی مدیرعامل آبفای خراسان رضوی گفت: طرح اصلاح خط انتقال ۶۰۰ میلیمتر شهر تربت حیدریه، زون بندی شبکه توزیع این شهر با هدف توزیع عادلانه آب در نقاط مختلف شهر و آغاز عملیات انتقال آب منطقه جعفرآباد مهمترین طرح‌ها از مجموع ۲۰ طرح آبفا در این شهرستان است.

او افزود: در حال حاظر ۱۶۰ پروژه آب و فاضلاب درحال اجرا و ۴۰ طرح در دست مناقصه در سطح استان داریم. او گفت: سلانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان با هدف آبرسانی به مردم استان در طرح‌های وختلف هزینه می‌شود.

مجید آقا زاده معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب کشور در حاشیه آئین بهره برداری طرح‌های آبفا در تربت حیدریه گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۲۷۰ شهر کشور با تنش آبی مواجه هستند که با توجه به شدت و ضعف بارش‌ها متغیر است.

او افزود: ۸۷ پروژه اضطراری در ۴ فاز اجرایی با ۱۴ هزار میلیارد تومان هزینه برنامه ریزی شده تا بتوانیم از تابستان ۱۴۰۲ عبورکنیم.

معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب کشور ادامه داد: با هدف بهره مندی همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور از آب با کیفیت و کمیت مناسب طرح جهاد آبرسانی آغاز شده است که در مرحله نخست آن ۱۰ هزار روستای کشور با ۴۷ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است و ۱۰ هزار روستای دیگر با ۶۰ هزار میلیارد تومان در دست مطالعه قرار دارد که بر اساس برنامه ریزی انجام شده تاپایان برنامه هفتم همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از آب مطمئن و پایدار بهره‌مند خواهند شد و جمعیت تحت پوشش از ۸۲ درصد به ۹۵ درصد خواهد رسید.


همچنین علیرضا عباسی مدیرعامل آبفای تربت حیدریه گفت: اعتبار هزینه شده و تخصیص یافته به طره‌هایی که امروز افتتاح و یا عملیات آن آغاز شد بالغ بر ۱۰۴ میلیارد تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار