معاون سواد آموزی قم گفت: دین مبین اسلام پرچم دار مبارزه با بی سوادی است چرا که رسول خدا بزرگ‌ترین حامی دانش اندوزی بودند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا قاسمی نیا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم به مناسبت فرارسیدن بیست و هفتم رجب سالروز بعثت فخر کائنات، آخرین پیام‌آور خدا و پیغمبر عظیم‌الشأن خداوند، بعثت پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) را سرآغاز راهی دانست که انسان را از جهل و ظلالت و گمراهی بیرون آورده و به سوی روشنایی و نور علم و معرفت رهنمون کند.

 معاون سوادآموزی استان ادامه داد: اسلام دینی است که با امر به خواندن اعلام وجود کرد و در نخستین گوهر‌های آسمانی اش پس از توحید، از تعلیم و قلم وآموزش سخن به میان آورد.

قاسمی نیا با اشاره به اینکه آخرین هدیه مانای پروردگار برای زمینیان کتاب آسمانی قرآن کریم بود، دین مبین اسلام را پرچم دار مبارزه با بی سوادی و رسول مکرم خدا را بزرگ‌ترین حامیان دانش اندوزی ودانش یاری دانست.

او گفت وجود نازنین پیامبر خدا به مقوله علم آموزی و سواد اهمیت بسیار زیادی قائل بودند تا آنجا که ایشان در نخستین اقدامات خود پس از اولین پیکار نظامی با مشرکان، آموزش خواندن و نوشتن به ده مسلمان را بهای آزادی اسیران اعلام می‌کنند و با این دستور، در عمل، پرچم دار مبارزه با بی سوادی می‌شوند.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه یکی از اهداف بعثت مبارزه با جهل، جعل، جوع، جمود و جور است، بعثت را عید بیداری و آزادی انسان خواند و خاطرنشان کرد از نگاه قرآن کریم دانایی زمینه همراهی با حقیقت را فراهم می‌کند و دانایان، مخاطبان حقیقی قرآنند که در پرتو معرفت و دانش، هم خود بیدارند و هم در اندیشه بیدارسازی غافلان و در پی نجات خفتگان از وادی تاریک عفریت جهالت هستند.

او با اشاره به اینکه دین اسلام، دین سواد و دانایی است، گفت: در هیچ یک از ادیان دیگر به صورت علنی اشاره‌ایی به سواد نشده است، ولی دین اسلام بار‌ها مردم را به آموزش و یادگیری علم حتی در دورترین نقطه جهان تشویق و ترغیب می‌کند.

 دبیر گروه بهبود کیفیت فعالیت‌های سوادآموزی استان ابراز امیدواری کرد با همت و همراهی همه با سوادان و با بسیج همه ظرفیت‌های موجود، شاهد ارتقای شاخص باسوادی استان و کشور و تحقق اهداف ترسیمی در اسناد بالادستی باشیم و درآغاز گام دوم نهضت سوادآموزی و تولید علم نافع تلاش و همت مضاعف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار