فرماندار الیگودرز با بیان اینکه اکنون بدلیل بارش برف سنگین راه ارتباطی ۱۰۸ روستای این شهرستان مسدود است، گفت: با تلاش نیرو‌های راهداری و جهادی تا ۲۴ ساعت آینده عمده مسیر‌های مسدود شده شهرستان بازگشایی می‌شوند.

ایمان خسروی با اشاره به اینکه راه ارتباطی تمام روستا‌های الیگودرز به دلیل بارش شدید برف مسدود شده بود، اظهار کرد: بخشی از این مسیر‌ها با تلاش نیرو‌های راهداری بازگشایی و تعداد ۳۰۰ روستا در محاصره برف بودند که اکنون بیشتر مسیر‌ها بازگشایی شده و تلاش برای برقراری ارتباط مابقی روستا‌ها ادامه دارد.

وی افزود: شب گذشته به‌علت سرما و کولاک نیرو‌های راهداری نتوانستند عملیات بازگشایی در محور‌های روستایی را انجام دهند و ادامه عملیات بازگشایی به امروز صبح موکول شد.
خسروی عنوان کرد: اکنون راه ارتباطی ۱۰۸ روستای شهرستان مسدود است که تعداد ۳۸ روستا از این مجموع دارای راه آسفالته و تعداد ۷۰ روستا نیز دارای راه ارتباطی مالرو هستند.
فرماندار الیگودرز با اشاره به اینکه از امروز مجددا عملیات بازگشایی راه ارتباطی روستا‌های دارای جاده آسفالته آغاز می‌شود، تصریح کرد: پس از آن روستا‌های دارای راه ارتباطی مالرو نیز با ماشین آلات مورد نیاز (گریدر زنجیری) برف‌روبی و بازگشایی خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه برق هشت روستای منطقه "گلی چاس" کماکان قطع است، افزود: روز گذشته ۲ نفر از نیرو‌های مخابرات و یک نفر از نیرو‌های شرکت برق شهرستان از طریق بالگرد به منطقه ذلقی، بالاتر از گردنه نمک منتقل شدند تا برق و مخابرات منطقه ذلقی را وصل کنند.

خسروی با اشاره به وقوع بهمن در گردنه "نمک"، عنوان کرد: این افراد با طی یک کیلومتر پیاده‌روی در این منطقه موفق شدند برق و مخابرات منطقه ذلقی را وصل کنند.
فرماندار الیگودرز همچنین با اشاره به انجام پنج سورتی پرواز برای رساندن اقلام امدادی و زیستی به دست اهالی روستا‌های مناطق صعب‌العبور شهرستان توسط جمعیت هلال احمر ظرف امروز، گفت: طی این عملیات‌ها بیش از ۲ تن موادغذایی و ۵۰ کیسه آرد بین اهالی روستا‌های صعب‌العبور شهرستان توزیع شد.
وی با قدردانی از همکاری صمیمانه فرماندار ازنا در ارسال سه دستگاه ماشین آلات گریدر، لودر و کمرشکن از این شهرستان برای کمک به بازگشایی مسیر‌ها افزود: تعداد ۱۰۰ بسته موادغذایی ۷۲ ساعته نیز توسط فرمانداری ازنا به شهرستان کمک شد.
وی افزود: همچنین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز ۱۲۰ بسته معیشتی با محتویات برنج، روغن، مرغ و حبوبات را برای کمک به اهالی روستا‌های محاصره در برف شهرستان اهدا کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.