نخست وزیر عراق در دیدار با همتای دانمارکی خود بر تمایل کشورش در گشودن افق‌های سرمایه گذاری شرکت‌های اروپایی تاکید کرد.

دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق روز شنبه در حاشیه حضور خود در پنجاه و نهمین کنفرانس امنیتی مونیخ با «مته فردریسکن» نخست وزیر دانمارک دیدار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق(واع)، در این دیدار راه‌های تقویت همکاری و دوستی میان عراق، دانمارک و سایر کشور‌های اتحادیه اروپا و فرصت‌های همکاری مشترک در زمینه‌های اقتصادی، مشارکت‌های توسعه‌ای و مقابله با چالش‌های ناشی از تغییرات اقلیمی و بحران‌های جهانی بررسی شد و اهمیت همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی و نقش عراق در برقراری امنیت و ثبات در منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نخست وزیر عراق تمایل کشورش را برای گشودن افق سرمایه گذاری شرکت‌های اروپایی، پس از انجام اصلاحات اقتصادی برای ایجاد فضای مناسب سرمایه گذاری و مشارکت اقتصادی در زمینه انرژی و بهره برداری گاز، ابراز کرد.

السودانی همچنین بر اهمیت مبارزه با فساد مالی و اداری به عنوان یکی از اولویت‌های دولت، و تمایل عراق به همکاری با کشور‌های دوست در زمینه بازگردانی منابع مالی عراق و افراد تحت تعقیب قانون تاکید کرد.

پنجاه و نهمین کنفرانس امنیتی مونیخ جمعه ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن)، در شهر مونیخ واقع در جنوب آلمان گشایش یافت. به عنوان یک انجمن مهم سالانه در زمینه استراتژی و امنیت بین‌المللی، موضوع اصلی کنفرانس امینتی مونیخ امسال «شکل دادن دوباره چشم انداز» است و بر وضعیت اوکراین تمرکز دارد. حدود ۸۵۰ نفر شامل بیش از ۴۰ تن از سران دولت‌ها و مسئولان سازمان‌های بین‌المللی در این کنفرانس حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار