مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: یکی‌ از دغدغه‌های مدیریت شهری معضل حمل‌و‌نقل و ترافیک بوده است.

مجتبی زمانیان مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد، با بیان اینکه از ۱۳۷۰ مطالعات شبکه ریلی آغاز شد و برای مشهد ۴ خط پیشنهاد شد، گفت: عملیات اجرای خطوط از سال ۷۹ آغاز شده و حدود ۱۲ سال پیش در چنین روز‌هایی خط یک قطارشهری مشهد به بهره‌برداری رسید.

او افزود: در تلاش هستیم با تأمین مالی مناسب در آینده‌ای نزدیک فاز یک خط سه مترو مشهد به بهره‌برداری برسد و به پایانه مسافربری مشهد متصل شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ۴۲۵ میلیون مسافر با قطارشهری جابه‌جا شده‌اند، ادامه داد: سال ۱۳۹۸ که موضوع کرونا بود، استقبال مردم از مترو کم شد و ۵۱ میلیون مسافر جابه‌جا شدند. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جابه‌جایی ۵۷ میلیون مسافر را داشته باشیم.

زمانیان بیان کرد: یکی از معضلات ما کمبود ناوگان در خط یک است که با ۱۲۰ دستگاه طراحی شده است، اما اکنون ۶۰ واگن وجود دارد. اتصال خط مشهد به گلبهار را داریم که پیش‌بینی شده است این خط به پایانه وکیل‌آباد متصل شود. بنابراین، این ۶۰ دستگاه واگن مورد نیاز است.

او تصریح کرد: تعدادی از تولیدکنندگان واگن اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم سال آینده قرارداد منعقد کنیم و بعد از آن به‌تدریج واگن‌ها را تحویل بگیریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد با بیان اینکه درباره قطعات نیز دچار مشکل هستیم که به‌واسطه تحریم به دستمان نمی‌رسد، تاکید کرد: بنابراین، مورد عملیات معکوس را پیگیری کردیم. در این زمینه با تعدادی دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان وارد همکاری شده‌ایم تا ۲۵درصد قطعات را با فرایند مهندسی معکوس تولید کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.