ساماندهی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در شهرهای اقماری

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان می توانند در صورت تمایل در شهرهای اقماری ساماندهی شوند.

جلسه شورای مسکن امروز یکشنبه در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

رضا حافظی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان گفت: برنامه ابلاغی ما در استان کرمان ۱۲۹ هزار و ۲۸۴ نفر است که تا به امروز ۱۸۵ هزار و ۲۵۶ نفر ثبت نام کرده اند.

او افزود: تا به این لحظه ۴۴ هزار و ۵۵۱ نفر تایید نهایی شده اند و ۱۳ هزار و ۲۴۹ نفر واریز وجه داشته اند و برای ۳۴ هزار و ۲۲۷ نفر زمین تامین شده است و برای ۶۷ هزار و ۷۶۸ نفر متقاضی در شهر کرمان نیازمند زمین هستیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: در سیرجان مشکلی برای تامین زمین نداریم، هزار و ۳۴۶ نفر تائید نهایی در رفسنجان داریم که کار‌های ۲۷۰ هکتار زمین برای الحاق به محدوده شهر در حال انجام است و در شهر بم مشکل آب شهری وجود دارد که می‌توان با اجرای شبکه فاضلاب شهری این مسئله را حل کرد.

او با بیان اینکه در صورتی که تامین زمین در شهر کرمان انجام شود، ۴۰ درصد موضوع طرح نهضت ملی مسکن در استان حل می‌شود افزود: به دلیل محدودیت اراضی در شهر کرمان در صورت تمایل متقاضی می‌توان آن‌ها را در شهر‌های اقماری (به مناطق شهر کوچک که در اطراف شهر‌های بزرگ و با هدف‌های گوناگون از جمله تمرکز زدایی احداث گردیده‌اند یا وجود داشته‌اند شهر‌های اقماری می‌گویند.) ساماندهی کنیم.

محمد ساردویی، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز در این جلسه با اعلام اینکه بیشتر از برنامه ابلاغی در جنوب استان کرمان، ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن داشتیم، گفت: در جنوب استان کرمان نیز با محدودیت تامین زمین روبرو هستیم.

او افزود: ۳ هزار و ۱۲۳ نفر متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در جنوب استان کرمان داریم که ساخت و ساز برخی واحدهای مسکونی برای بعضی از این متقاضیان آغاز شده است.

ساردویی بیان داشت: بیشترین ثبت‌نامی این طرح در جنوب استان در شهر جیرفت است و شهر‌های کهنوج و عنبرآباد رتبه‌های بعدی را در تعداد ثبت‌نامی دارند.

مهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کار مردم نباید گیر جلسات و نامه نگاری دستگاه‌های اجرایی باشد، گفت: جلسه آینده شورای مسکن هفته سوم اسفند برگزار خواهد شد که تا آن تاریخ، دستگاه‌ها مربوطه جلسات خود را گرفته و مشکلات اراضی الحاق به محدوده شهر‌ها خصوصا شهر کرمان را حل کنند تا بتوانیم در سال آینده شاهد شروع ساخت و ساز طرح نهضت ملی مسکن در این شهر‌ها باشیم.

او با تاکید به تمام دستگاه‌های اجرایی برای همکاری کامل برای اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن، افزود: مشکلات زیربنایی طرح‌های ملی مسکن در شهر‌های بزرگ و جمعیت پایین باید سریع‌تر حل و فصل شود.

فداکار با بیان اینکه اختلافات میان اداره کل راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها سریعا بررسی و مشکل زمین‌های نهضت ملی برطرف شود، بیان داشت: املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان باید در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار بگیرد.

در این جلسه مقرر شد تا در جلسات ویژه به مسئولیت معاون عمرانی استاندار و با حضور دستگاه‌های ذیربط، حل و فصل اراضی مورد نیاز برای واگذاری صورت گیرد. همچنین استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان و قرارگاه‌های سازندگی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز در این جلسه مطرح شد تا با واگذاری اراضی به این مجموعه‌ها، سرعت اجرای ساخت و ساز در استان رونق گیرد و به وضعیت مطلوب برسد.

حضور شرکت‌های سازنده زیر مجموعه نیرو‌های مسلح نیز برای ساخت و ساز برای گروه هدف مورد تاکید قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار