دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام:

بهترین جوانان و دانش آموزان ایران عضو گروه انقلابی ابوذر نهاوند بودند

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام گفت: جوانان عضو گروه انقلابی ابوذرنهاوند از بهترین دانش آموزان کشور بودند که در خفقان سال ۱۳۵۲ به دستور شاه به شهادت رسیدند.

محمدمهدی عبدخدایی دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام و قدیمی‌ترین زندانی سیاسی ایران در راه مبارزه با حکومت شاه ظهر امروز در مراسم چهل و نهمین  سالگرد شهادت گروه انقلابی نهاوند در مصلی نماز جمعه این شهرستان گفت: من با ۱۰ سال سابقه زندان از بازماندگان کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ هستم که در زندان حکومت پهلوی بودم و ظلم و جنایت آن‌ها را به چشم خودم دیدم.

او گفت: جوان و دانش آموزان عضو گروه انقلابی ابوذر نهاوند مظلومانه و غریبانه به جرم دادخواهی و مبارزه با حکومت پهلوی به اعدام محکوم شدند و در سحرگاه ۳۰ بهمن ۱۳۵۲ به شهادت رسیدند.

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام گفت: رژیم ستم شاهی از ترس قیام مردم نهاوند اجازه نداد جنازه شهدای گروه انقلابی ابوذر به نهاوند منتقل شوند و آن‌ها را در تهران دفن کردند این در حالی بود که این دانش آموزان وصیت کرده بودند در نهاوند به خاک سپرده شوند.

عبدخدایی گفت: حکومت شاه سر سپرده آمریکا و کشور‌های غربی بود و اجازه درست کردن کوچکترین تجهیزات نظامی و صنعتی را به ما نمی‌دادند، اما به برکت جمهوری اسلامی امروز جواب کمترین تحرک دشمنان را با موشک نقطه زن می‌دهیم.

او افزود: آمریکا با فشار‌های اقتصادی می‌خواهد جلو رشد صنعتی نظامی و اقتصادی ما را بگیرد، ولی جوانان انقلابی با جهاد علمی خود مقابل تمامی تحریم‌های شیطان بزرگ ایستاده اند.

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام  گفت: ما امروز با کمک جوانان مومن انقلابی و با جهاد علمی و اقتصادی در منطقه با کمک جبهه مقاومت مقابل آمریکا و اسرائیل و همه قدرت‌های غرب ایستاده ایم و به دنبال اخراج آن‌ها از منطقه هستیم.

برچسب ها: انقلاب ، شهید ، ابوذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.