مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام:

هفت هزار کارت هوشمند برای ناوگان باری ایلام صادر شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: هفت هزار و ۳۶۰ فقره کارت هوشمند در سال جاری برای رانندگان و ناوگان باری این استان صادر شده است.

سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: هفت هزار و ۳۶۰ فقره کارت هوشمند در سال جاری برای رانندگان و ناوگان باری این استان صادر شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی (سال جاری) ۱۴ هزار و ۱۴۱ فقره کارت هوشمند نیز مربوط به رانندگان و ناوگان بخش مسافری صادر شده است.

وی یکی از اهداف اجرایی کردن کارت هوشمند را متمایز کردن رانندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای دانست و مطرح کرد: کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافری به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل ونقل جاده‌ای محسوب می‌شود و ضریب امنیتی بالایی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به اینکه امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیت‌های کارت‌های هوشمند رانندگان است، بیان کرد: با توجه به الزامی بودن کارت هوشمند فعالیت رانندگان حرفه‌ای در بخش حمل و نقل جاده ای، دارا بودن کارت صحت و سلامت از جمله شرایط دریافت کارت مذکور است.

وی ادامه داد: رانندگان ناوگان باری و مسافری استان می‌توانند برای دریافت کارت سلامت با در دست داشتن معرفی‌نامه از مراکز صدور کارت هوشمند به مراکز طب کار سلامت شغلی رانندگان مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.