مردم از رفتارهای هیجانی در بازار ارز پرهیز کنند

مدیرکل تجارت خارجی بانک مرکزی گفت: مردم از رفتارهای هیجانی در بازار ارز پرهیز کنند و به زودی سیاست و تمهیدات بانک مرکزی اعلام می شود.

خانم راوشی گفت: امسال ما موفق شدیم بیش از ۸۰ میلیارد دلار برای تامین مصارف و خرید کالا اختصاص دهیم که از این میزان  ۶۰ میلیارد دلار به حساب برای خرید کالا واریز شده است. 

به گفته مدیرکل تجارت خارجی بانک مرکزی،  در مورد کالاهای اساسی هم می توان گفت که  ۱۸ میلیارد دلار برای کالای اعلام وزارت جهاد کشاورزی  تخصیص داده شده که از این میزان  ۱۴ میلیارد تامین شده است  همچنین ۳.۲ میلیارد دلار هم  برای اقلام وزارت بهداشت  از جمله شیر خشک   اختصاص داده شده که در حال حاضر  تمامی این اقلام با نرخ ۲۸ هزا و ۵۰۰  وارد شده و این تامین همچنان ادامه خواهد داشت.

اومی گوید: این نرخ سازی های  صورت گرفته مبنای واقعی ندارد  متناسب با کشور  نیست و علی رغم همه تحریم ها تمامی نیازهای وارداتی را تامین کرده ایم و از طریق ظرفیت صادرکنندگان و منابع مورد نیاز به طور کامل محقق شده  است.

راوشی  گفت: مردم باید از رفتارهای هیجانی پرهیز کرده  و تجربه مرداد سال ۹۹ را تکرار نکنند از نظر فرآیند تجاری و اعداد و ارقام وضعیت تجارت کشور بهتر شده و تمامی نظرات کارشناسی حاکی از آن است که این رفتارها حباب است.

مدیرکل تجارت خارجی بانک مرکزی گفت: نیازهای واقعی و وارداتی کشور تامین شده و وضعیت کاملا ثابتی در بازار ارز وجود دارد  اما بانک مرکزی سیاست و تمهیداتی دارد که به زودی اعلام می شود.

 

  

 

 

برچسب ها: بانک مرکزی ، نرخ ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
در حسرت یه خونه و مسکن معمولی که توش خفه نشیم موندیم. خودتون از قیمت ها خبر دارید چون خودتون و اطرافیان خودتون دستتون تو یه کاسه است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
تنها راه نجات اقتصاد ایران جایگزینی یورو بجای ریال در مبادلات اقتصادی وحقوق ودستمزد کارکنان دولت است البته مثل گذشته که کارشناسان در مورد سختگیری حجاب تذکر داده بودن واقایان بی توجه ای کردن که کار به جایی کشیدکه مرگ مهسا امینی اتش به جان کشورانداخت قطعا فهم این دستور العمل برای آقایان سخت است تا فاجعه ای در کشورایجاد شود انوقت سرعقل بیایند۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
سری قبل که این جملات را گفتید دلار 37 تومن بود و گفتید دلار آزاد را قبول ندارید و نتیجش را مردم دیدند!!!

به شعار نیست،بلکه به نتیجه کار است
آخرین اخبار