مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی خدابنده از طریق پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی، بازسازی و مقاوم سازی شده است.

رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی خدابنده از طریق پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی، بازسازی و مسکن محرومان با مشارکت بنیاد مسکن و همکاری بانکهای عامل مقاوم سازی شده است‏ گفت: این نهاد در ترویج فرهنگ مقاوم سازی در روستاها نقش تاثیرگذار و مهمی بر عهده دارد و نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی گامی مثبت در کاهش بروز خسارت‌های زمان بحران و سوانح طبیعی است.

وی اضافه کرد: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی پرداخت می شود.

این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر یک‌هزار و ۶۰۰ پرونده تشکیل، تعداد ۸۵۰ نفر متقاضی دریافت تسهیلات مسکن روستایی به بانکهای عامل معرفی و تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان نیز به متقاضیان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث، تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان، ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی است.

خواجه ای شناسایی، اولویت‌بندی و تعیین نحوه مداخله در روستاهای در معرض خطر سوانح طبیعی را امری مهم عنوان کرد و گفت: کاهش اثرات و خسارات ناشی از سوانح طبیعی، نیازمند داشتن برنامه منسجم و تعریف و تبیین استراتژی‌هایی مناسب به منظور ارزیابی آسیب‌پذیری و مدیریت خطر حوادث و سوانح بوده که خوشبختانه این نهاد در این راستا گام های مطلوبی برداشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان یادآور شد: تاکنون تعداد ۲۳ روستای شهرستان خدابنده در مقابل خطر سیلاب و ریزش خاک که شامل، اجرای سیل‌بند، دیوار حفاظتی، پل سازی بوده، ایمن سازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.