مسئول آموزش باشگاه ادبی «بانوی فرهنگ» گفت: این جمعیت مولد برای ما جامعه بانوان است و آنچه که به دنبال آن در تولید هستیم، ادبیات متعهد است.

نشست خبری جشن شش سالگی «بانوی فرهنگ» امروز یکشنبه ۳۰ بهمن در با حضور مدیر و مسئول آموزش باشگاه ادبی بانوی هنر در حوزه هنری برگزار شد.

سارا عرفانی مدیر باشگاه ادبی «بانوی فرهنگ» گفت: ما از شش سال پیش با هدف تربیت بانوان نویسنده کار را آغاز کرده ایم و هدف اصلی تولید آثار فاخر در ادبیات است.

به گفته عرفانی، تا امروز مسیر حرکتی ما در زمینه داستان بوده و قرار است از امروز به بعد روایت نویسی را هم آغاز کنیم،  با برگزاری کلاس و کارگاه‌های مختلف سعی بر همراهی بانوان داشته ایم و رویداد‌هایی ترتیب دادیم تا این عزیزان با عناصر مقدماتی داستان، داستان‌نویسی پیشرفته، خلاقیت و. آشنا شوند تا خانم‌های علاقه‌مند به نوشتن برای حضور در این راه آماده شوند.

او می‌گوید: صرفا در تهران فعالیت نداریم و بسیاری از عزیزان از شهر‌های مختلف همراهمان هستند و هدف ما استعدادیابی و پرورش عزیزان نوقلم است.

عرفانی درباره مراسم جشن شش سالگی این رویداد گفت: در دو روز تولد بانوی فرهنگ، برنامه عصری با زنان نویسنده را با حضور «مهناز فتاحی» خواهیم داشت و ایشان در مورد مشکلاتی که سر راه خانم‌های نویسنده وجود دارد با بچه‌ها صحبت می‌کنند. مراسم اصلی هم ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار می‌شود و در این برنامه از سه کتاب رونمایی می‌شود.

از سه کتاب در جشن تولد بانوی فرهنگ رونمایی می‌شود

وی افزود: سه عنوان کتاب «فصل توت‌های سفید»، «انتقام» و «برای میلگرد‌ها سعدی بخوان» آثاری هستند که در این مراسم رونمایی می‌شوند.  

عرفانی گفت: در این برنامه طبق هر سال از یک نویسنده تقدیر و تجلیل خواهد شد که این شخص در روز برنامه معرفی می‌شود. پس از پایان مراسم هم شروع ثبت نام و عضوگیری سال بعد آغاز شده و فرم‌های عضویت باز می‌شود و دوستان می‌توانند از همان روز ثبت نام خود را انجام دهند.

ادبیات متعهد را دنبال می‌کنیم

در ادامه این نشست معصومه امیرزاده مسئول آموزش باشگاه ادبی «بانوی فرهنگ» گفت: این جمعیت مولد برای ما جامعه بانوان است و آنچه که به دنبال آن در تولید هستیم، ادبیات متعهد است.

او می‌گوید: ما نویسندگان حاضر در «بانوی فرهنگ» را آزاد گذاشته ایم، اما آثاری که می‌نویسند باید هم از نظر تکنیکی خوب باشد و هم از نظر مضمون در دسته ادبیات متعهد قرار بگیرد.

وی افزود: برای این منظور، در سال گذشته برنامه‌های مختلفی در حوزه آموزش مبانی نظری، آموزش عناصر داستان، ایده ناظر و. اجرا شد که اهمیت زیادی برای رسیدن به اهداف‌مان بود. به عنوان مثال در حوزه تجربه زیسته، عصری با زنان نویسنده را داشتیم.

امیر زاده گفت: دو برنامه مختلف برای تقویت داستان‌نویسی برگزار کردیم که یکی سه‌شنبه‌های خواندنی بود در ده جلسه برگزار شد و در آن آثار یک نویسنده خاص مثل محمد جمالزاده یا احمد محمود بررسی و تحلیل می‌شد. برنامه دیگر بررسی متون کهن بود که طی سیزده جلسه خوانش داشته اند.

به گفته امیرزاده، یک خودآزمایی انجام داده شد و ۹۷ طرح به دست ما رسید که ۲۳ طرح انتخاب شده اند اگرچه فاصله آثار انتخاب شده با مابقی خیلی زیاد نبود به همین دلیل با تمام کسانی که آثاری را فرستادند طرح‌ها را ادامه داده ایم.

وی افزود: ۷۰ نفر از بچه‌ها در دوره حضور داشته اند و سی نفر به طرحی رسیدند که قابلیت تبدیل به رمان دارد و ۱۸ نفر داستان‌هایشان به فصل یک و دو رسیده و این یعنی پیشخوان بانوی فرهنگ سال آینده رنگارنگ خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار