انجام بیش از ۵۰ درصد صادرات از مرز‌های کرمانشاه

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: بیش از۵۰ درصد صادرات به کشور عراق از مرز‌های کرمانشاه انجام می‌گیرد.

عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : امروز ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و این موضوع مشکلات فراوان به ویژه برای استان‌های مرزی صادر کننده کالا ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ۲ جبهه در حال جنگ و مقابله هستیم، افزود: جنگ تحریم‌ها و جنگ برای اشتغالزایی در مقابله بیکاری و کاهش نرخ آن ۲ جبهه‌ای است که باید برای مقابله با آن‌ها تلاش کنیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: حوزه گمرکات به دلیل اهمیت بالایی که دارد در اقتصاد و تجارت کشور بسیار مؤثر بوده که در همین راستا از مسئولین این حوزه انتظار ویژه، جهادی و انقلابی برای استفاده از فرصت‌ها را خواهیم داشت.

محمدی با بیان اینکه در مقابل مردم مسئولیم و باید به نحوه احسن اقدامات لازم صورت بگیرد، ادامه داد: استان کرمانشاه حدود ۵۰ درصد صادرات کشور را به کشور‌های همسایه برعهده دارد که به همین دلیل گمرک این استان نقش و اهمیت بسزایی برای کشور و استان دارد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات و امکانات، اما باید تلاش بیشتری برای افزایش و بهبود صادرات به عنوان عاملی برای رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری صورت گیرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه مباحث و مشکلات استان کرمانشاه نیازمند عملکرد سریع و جدی دارد، تاکید کرد: انتظار می‌رود مشکلات حوزه گمرکی و صادرات استان کرمانشاه به طور مستمر و جدی‌تر از سازمان مرکزی در استان تهران پیگیری شود.

محمدی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های مرزی بسیار حساس بوده، افزود: تجارت به عنوان اولویت مهم در بحث تجارت و صادرات یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات استانی و عاملی تأثیر گذار در ارتباط با همسایگان غربی کشور است.

وی بیان کرد: ایجاد شغل در هر زمینه پرسه‌ای زمان بر و پر هزینه است، اما حوزه گمرک به عنوان یک حوزه کم هزینه می‌توان تسهیل‌گری خوبی داشته باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.