بیش از ۲ هزار پروژه اقتصادی نیمه تمام استان در انتظار تامین مالی

استاندار یزد گفت: بیش از ۲ هزار پروژه اقتصادی خرد، متوسط و کلان اقتصادی نیمه تمام استان در انتظار تامین مالی است.

 فاطمی استاندار یزد در نشست هم اندیشی استاندار با فعالین حوزه بازار سرمایه استان، یکی از مشکلات بزرگ و ریشه‌ای موجود در کشور را تامین مالی کلیه پروژه‌های عمرانی و به ویژه اقتصادی مبتنی بر منابع بانکی دانست و گفت: با توجه به تغییرات سیاست‌های بانک ها، اتکای صرف به منابع بانکی در تامین مالی پروژه‌ها استان‌ها را دچار مشکلاتی می‌کند.

او در ادامه به وجود بیش از دو هزار پروژه خرد، متوسط و کلان اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با استفاده از ابزار‌های نوین تامین مالی می‌توان باعث احیای بخشی از این پروژه‌های معطل مانده شد.

استاندار یزد همچنین یکی از مهمترین مسائل واحد‌های تولیدی راکد استان را کمبود نقدینگی عنوان کرد و گفت: یکی از راه‌های خروج این واحد‌ها از حالت رکود، استفاده از ابزار‌های نوین تامین مالی است.

فاطمی در ادامه به اهمیت برنامه ریزی برای مشارکت مردم در پروژه‌ها و هدایت نقدینگی موجود در جامعه به سمت تولید و پروژه‌های اقتصادی اشاره کرد.

او خاطرنشان کرد: پیشرفت یزد؛ محصول نوآوری ها، ابتکارات و استفاده از راه‌های میانبر برای نجات از بن بست‌ها و یافتن مسیر بالندگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.