مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای شهر اراک

با توجه به پیش بینی تداوم آلودگی هوا کارگروه اضطرار آلودگی هوای شهر اراک مصوباتی داشت.

با توجه به اعلام آلودگی شاخص کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها و پیش بینی تداوم آلودگی هوا موارد زیر جهت اجرا تا زمان بازگشت کیفیت هوا به وضعیت سالم مصوب شد؛ لذا ضمن ابلاغ مصوبات ذیل به کلیه دستگاه‌های مربوطه ضرورت اجرای مصوبات و اعلام نتایج اقدامات انجام شده به دبیر کارگروه طی ۲۴ ساعت آینده لازم الاجرا است.

۱_ پیگیری روند اقدامات صورت پذیرفته توسط شهرداری اراک برای کاهش آلودگی هوای شهر از طریق ایجاد رینگ‌های مختلف ترافیکی به منظور کنترل ترافیک شهر در زمان اضطرار با استفاده از سیستم‌های مجهز به پلاک خوان (مصوبه قبلی کمیته اضطرار).

۲-مقرر گردید ازتاریخ سی بهمن‌ماه کنترل معاینه فنی به صورت فیزیکی و از طریق دوربین‌های موجود توسط پلیس راهور تشدید و با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.

۳_مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی ضمن اعلام آمادگی به کلیه درمانگاه‌ها و مراکز اورژانس شرایط لازم جهت مراجعین و بیماران ناشی از آلودگی هوا را مهیا و اقدامات لازم را در این راستا صورت دهد.

۴_ مقرر شد شهرداری اراک نظارت‌های دوره‌ای خود بر مراکز معاینه فنی خودرو‌های سبک و سنگین را در هفته جاری تشدید نماید.

۵_اداره کل حفاظت محیط زیست پیگیری نموده و به کلیه صنایع آلاینده واحد‌های ذوب فلزات، واحد‌های تولید شن و ماسه، کوره‌های آجرپزی اطلاع رسانی نموده وعنداللزوم واحد‌های متخلف را به مراجع قضایی معرفی نماید.

۶ _مقرر شد اداره کل حفاظت محیط زیست پیگیری تامین منابع مالی احداث ۵ ایستگاه سنجش آلودگی هوای اراک از طریق اعتبارات شهرداری اقدام و نتیجه را به ریاست کارگروه اعلام نماید.

۷_مقرر شد شهرداری‌های شازند و ساوه نیز هرکدام برای تامین اعتبار و خرید یک ایستگاه سنجش آلودگی هوای این شهر‌ها علاوه بر ایستگاه موجود اقدام نمایند.

۸_ اداره کل ورزش و جوانان از انجام ورزش‌های عمومی و هوازی در شرایط اضطرار جلوگیری نماید.

۹_ مقرر شد اطلاع رسانی از طریق سایت استانداری و صدا و سیما به صورت رسمی اعلام شود.

۱۰_ مقرر شد دانش آموزان با زدن ماسک در کلاس حاضر و ساعات ورزش در بیرون از کلاس‌ها تعطیل باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.