معاون گردشگری استان کرمانشاه از فعالیت ۱۰۰ خانه مسافر در کرمانشاه برای ایام نوروز خبرداد و گفت : خانه مسافر‌های غیرمجاز هم تا پیش از این ایام ساماندهی می‌شوند.

علی صابر معاون گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن سفر‌های نوروزی، در خصوص وضعیت زیرساخت‌های اقامتی استان برای این ایام گفت : در استان کرمانشاه حدود پنج هزار تخت برای پذیرایی و اقامت میهمانان نوروزی داریم.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه جمعا حدود ۱۰۰ خانه مسافر در کنار سایر مراکز اقامتی استان فعالیت می‌کنند که بخش زیادی از آن‌ها در منطقه اورامانات و در شهر کرمانشاه و در محدوده تاق بستان واقع شده‌اند.

معاون گردشگری استان خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا در ایام نوروز اطلاع رسانی مناسبی در خصوص آدرس خانه مسافر‌های مجاز به گردشگران بدهیم تا اقامتی راحت و امن داشته باشند.

وی اعلام کرد: این اطلاع رسانی هم در پایگاه تاریخی تاق بستان و هم از طریق سامانه راهنمای گردشگری "کرمانشاه گشت" خواهد بود.

به گفته این مسئول، مجموعا در استان حدود ۱۰۰ خانه مسافر هم به صورت غیرمجاز مشغول به فعالیت هستند که برای تامین رفاه و امنیت گردشگران نوروزی از هفته آینده گشت‌هایی نظارت توسط میراث فرهنگی و دستگاه‌های ذیربط برای برخورد و ساماندهی آن‌ها راه اندازی خواهد شد.

وی در خصوص هزینه اقامت در خانه مسافر‌های کرمانشاه هم گفت: خانه مسافر‌های استان به سه درجه یک، دو و سه تقسیم بندی می‌شوند که نرخ گذاری آن‌ها هم باهم متفاوت است.

صابر تصریح کرد: هزینه اقامت دو نفر در خانه مسافر‌های درجه یک، در ایام عادی سال ۲۲۵ هزار تومان، در تعطیلات و آخر هفته‌ها ۲۵۰ هزار تومان و در ایام نوروز ۲۷۵ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: هزینه اقامت هر دو نفر در خانه مسافر‌های درجه دو هم در ایام عادی سال ۱۷۵ هزار تومان، در تعطیلات و آخر هفته‌ها ۲۰۰ هزار تومان و در ایام نوروز ۲۲۵ هزار تومان خواهد بود.

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه نرخ اقامت هر دو نفر در خانه مسافر‌های درجه سه را هم در ایام عادی سال حدود ۱۲۵ هزار تومان، در تعطیلات و آخر هفته‌ها حدود ۱۵۰ هزار تومان و در ایام نوروز حدود ۱۷۵ هزار تومان اعلام کرد.

وی یادآور شد: زمانی که گردشگران به یک خانه مسافر مراجعه می‌کنند، به مجوز میراث فرهنگی و نرخ اعلام شده در آن هم توجه کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.