معاون زیارت و گردشگری شهردار مشهد گفت:پیش‌بینی لازم برای اسکان اضطراری ۲۴ هزار نفر شب زائر در مشهدمقدس انجام شده است.

جلیل بامشکی معاون زیارت و گردشگری شهردار مشهد گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان اضطراری زائران با ظرفیت ۲۴ هزار نفر برای هر شب در نظر گرفته شده است.

او افزود: در صورت تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌های سوله‌های بحران، فرهنگسرا‌ها و سالن‌های ورزشی نیز در اختیار زائران قرار خواهد گرفت، بوستان زائرپذیر غدیر نیز به صورت کلی پذیرای زائران است.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد ادامه داد: پنج ایستگاه استقبال از زائر در مشهد در پایانه مسافربری امام رضا (ع)، راه‌آهن، فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد، محور مشهد- نیشابور و محور مشهد- قوچان برپا می‌شود.

بامشکی بیان کرد: در این ایستگاه‌ها در مجموع ۱۷ غرفه دایر و در آن امکاناتی برای رفع نیاز‌های زائران و برنامه‌های فرهنگی، چون خدمات درمان و سلامت و اسکان تعبیه شده است.

او تصریح کرد: سازمان‌هایی مانند اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آموزش و پرورش نیز در این ایستگاه‌ها غرفه دارند.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد تاکید کرد: در ایام نوروز باجه‌های راهنمای زائر به صورت شبانه‌روزی فعال است و راهنمایان افتخاری زائر نیز از ۲۵ اسفند تا ۴ فرودین به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.