قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در صورتی که فرد محکوم از انجام عمل خود نادم است باید با استفاده از ارفاقات و بخشودگی‌های قانونی به وی کمک کرد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران، در نشست کمیسیون عفو و تخفیف مجازات دادگستری اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری از موضوعات مورد تاکید رئیس کل دادگستری استان است که از اهمیت زیادی برخوردار است و این امکان قانونی را فراهم می‌سازد تا در صورتی که فرد محکوم از انجام عمل خود نادم و پشیمان شده است بتوانیم با استفاده از ارفاقات و بخشودگی‌های قانونی به وی کمک کرد.

حاجی رضا شاکرمی در نشست هماهنگی و تبیین برنامه‌های کمیسیون عفو و تخفیف مجازات دادگستری استان تهران با اشاره به اهمیت موضوع کاهش جمعیت کیفری گفت: باید با دید اصلاحی به محکومین نگاه کرد و شرایط و آثار اصلاحی و تربیتی که در محکوم ایجاد می‌شود مورد نظر قرار گیرد.

شاکرمی با اشاره به لزوم بهره مندی از فناوری‌های نوین از جمله پابند الکترونیک در موضوع مراقبت از محکومان گفت: افرادی که می‌توان به آن‌ها پابند الکترونیکی تخصیص داد، حتماً مورد بررسی قرار گیرند و و اگر شرایط دریافت آن را دارند در انجام اقدامات لازم برای ارائه پابند تسریع و تسهیل صورت گیرد.

وی در ادامه افزود؛ باید با دید بعد از صدور حکم به زندانیان نگاه کرد و نه دید زمان صدور حکم، چرا که لازم است بررسی شود در هنگام تحمل حبس وضعیت زندانی و روند بازپروری و اصلاح وی به چه نحوی می‌باشد با آن شرایط با محکوم برخورد نمود.

محسن مقدس سرپرست کمیسیون عفو و تخفیف مجازات دادگستری استان تهران نیز در این مراسم برنامه‌های مربوط به اجرای صحیح درخواست‌های محکومین در خصوص تخفیف مجازات، و تقویت بخش‌های مرتبط در این راستا بیان کرد: این حوزه آمادگی لازم در رابطه با ثبت درخواست‌ها و پیگیری عفو و تخفیف محکومین را بیش از پیش دارد. مقدس گفت: باید کمیسیون عفو دادگستری استان تهران در یک مسیر مشخص و به صورت صحیح به انجام تکالیف قانونی بپردازد تا در سطح کشور به عنوان استان الگو و پیشرو باشد.

وی در ادامه گفت: هدف از تشکیل این نشست بررسی‌های لازم در خصوص عملکرد بهتر واحد‌های قضایی بابت بررسی درخواست‌های عفو محکومین و ارائه صحیح درخواست‌ها و مستندات لازم به کمیسیون عفو استان تهران است.
احمدعلی فیروزجایی معاون دادستان در امور زندان‌ها نیز ضمن تشکر از تشکیل این نشست اظهار داشت: باید زندان‌ها به سامانه درخواست عفو محکومین دسترسی بهتری داشته باشند و در تعیین و تکلیف و بررسی نتایج عفو تسریع صورت پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار