برگزاری اولین رویداد استانی فناورانه کشاورزی و منابع طبیعی در کرمانشاه

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری اولین رویداد استانی فناورانه کشاورزی و منابع طبیعی در کرمانشاه-در مسیر کشاورزی دانش بنیان- از مبتکران و نخبگان استان برای شرکت در این رویداد دعوت کرد.

جلال قادری رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری اولین رویداد استانی فناورانه کشاورزی و منابع طبیعی در کرمانشاه، گفت : این رویداد استانی طی روز‌های ۱۵ و ۱۶ اسفند در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

قادری با دعوت از مخترعان، مبتکران و نخبگان برای شرکت در این رویداد، افزود: متقاضیان تا هشتم اسفند ماه مهلت دارند طرح‌ها و ایده‌های خود برای شرکت در این رویداد را به آدرس kermanshah@areeo.ac.ir ارسال کنند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۰ طرح و ایده برای شرکت در این رویداد دریافت کرده‌ایم.

وی گفت: این رویداد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و پارک علم و فناوری در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

قادری محور‌های برگزاری این رویداد را شامل ایده‌های فناورانه، نوآورانه و دانش بنیان در حوزه‌های الگوی کشت و حفظ منابع پایه، فناوری‌های نوین در کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، زراعت دیم و تاب آوری در شرایط تغییر اقلیم، زنجیره ارزش در تولیدات کشاورزی و دامی، ارتقای بهره‌وری در تولیدات دام، طیور و آبزیان، کشاورزی هوشمند، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی اعلام کرد.

وی با اشاره به برپایی کارگاه‌های آموزشی حین برگزاری این رویداد، افزود: همچنین در حاشیه برگزاری این رویداد نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشاورزی و منابع طبیعی استان برپا خواهد شد.

قادری با بیان اینکه صاحبان ایده‌های برتر این رویداد راهی مرحله کشوری رویداد که اردیبهشت ماه سال آینده در کشور برگزار خواهد شد می‌شوند، گفت: صاحبان طرح‌ها و ایده‌های برتر ضمن استقرار در پارک علم و فناوری و مراکز رشد برای تجاری سازی و فروش محصولاتشان حمایت خواهند شد.

قادری افزود: به صاحبان سه طرح و ایده برتر به ترتیب مبلغ پنج، سه و دو میلیون تومان جایزه اهداء خواهد شد.

وی سپس با اشاره به تاثیر فناوری در افزایش تولیدات بخش کشاورزی، گفت: اگر از فناوری درست استفاده شود، ضمن اینکه در افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی تاثیرگذار خواهد بود، می‌تواند در افزایش عملکرد این بخش هم اثرات شگرفی داشته باشد.

قادری ادامه داد: اگر با تکیه بر تکنولوژی بتوانیم بهبود پنج درصدی عملکرد تولید در بخش کشاورزی را ایجاد کنیم، شاهد تحول در این بخش خواهیم شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.