روستاهای استان سمنان به واسطه ظرفیت اشتغالزایی، پاک از اعتیاد هستند

استاندار سمنان گفت: روستاهای استان به واسطه ظرفیت و اشتغالزایی که دارند، روستاهای پاک از اعتیاد هستند.

هاشمی در آیین افتتاح طرح «یاری‌گران زندگی» با حضور سردار اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری، در سالن ورزشی روستای خیرآباد سمنان، افزود: برخی روستاهای استان سمنان به واسطه ظرفیت و اشتغالزایی که دارند روستاهای پاک از اعتیاد محسوب می شوند و جشن روستای پاک از اعتیاد به زودی در تعدادی از روستاهای استان به صورت نمادی برگزار می‌شود.

استاندار سمنان گفت: توجه به ایجاد اشتغال، پول و تولید ثروت در روستاها نقشی مهم در کاهش اعتیاد دارد و بر همین پایه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در روستاها در استان سمنان مورد توجه است.

وی با بیان اینکه ۲ تهاجم نظامی و فرهنگی وجود دارد که در تهاجم نظامی حمله به مرز، کوتاه مدت و نفرت‌انگیز و در تهاجم فرهنگی حمله به مغز تدریجی، فریبنده، جذاب و نامحدود است، افزود: معتاد متجاهر نتیجه تهاجم فرهنگی است که موجب سرافکندگی خانواده می‌شود.

وی افزود: برای مبارزه با مواد مخدر باید بخش‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند و به دنبال کاهش تقاضا باشند.

هاشمی تصریح کرد: کشوری که ۹۰ درصد موادمخدر جهان را تولید می‌کند در همسایگی ایران قرار دارد و برای مبارزه با موادمخدر باید برای فرهنگ‌سازی تلاش شود تا تقاضای موادمخدر کاهش یابد.

استاندار سمنان یادآور شد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها نقشی مهم در مبارزه با موادمخدر دارند و باید هوشیار باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار