رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: کولاک در گردنه‌های «زمزیران»، «قره‌بلاغ» و «سه‌ری‌میدان» در محور‌های مواصلاتی این شهرستان گزارش شده و تردد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رحمت نویدی‌نیا رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم اکنون در گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت، گردنه «قره‌بلاغ» در جاده مهاباد - بوکان و گردنه «سه‌ری‌میدان» در محور مهاباد - پسوی کولاک گزارش شده و راهداران در مسیر مشغول انجام عملیات برفروبی هستند.

وی با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه در این مسیر‌ها فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است، افزود: رانندگان و مسافرانی که تجهیزات زمستانی لازم همراه ندارند، از تردد در این گردنه‌ها خودداری و از مسیر‌های جایگزین استفاده کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد ادامه داد: ماموران راهداری در گردنه جاده مهاباد - بوکان در نزدیکی روستای «حاجی‌الی‌کند» علاوه بر برفروبی مسیر، با دستگاه مخصوص برفروبی جاده را نیز هر بار تعریض کنند.

نویدی نیا گفت: بیستم بهمن ماه گذشته به دلیل بارش برف و کولاک شدید جاده مهاباد - بوکان مشهور به جاده برهان به مدت چهار روز مسدود بود، اما این هفته با تلاش شبانه روزی ماموران راهداری از انسداد کامل این مسیر جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: در سایر محور‌های مواصلاتی این شهرستان از جمله گردنه «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد - سردشت، جاده مهاباد- میاندوآب و مهاباد - ارومیه تردد خودرو‌ها بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.