بررسی مشکلات تصفیه خانه شهر صنعتی البرز

در جلسه‌ای با حضور مسئولان استان مشکلات تصفیه خانه شهر صنعتی البرز بررسی شد.

فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در این جلسه گفت: اگر برخی مسوولان وظایف و تکالیف خود را به درستی انجام دهند نیازی به ورود دستگاه قضا نیست.

فولیان افزود: در سایه توجه به حکمرانی مسوولانه است که می‌توانیم ادعای برقراری عدالت و احقاق حقوق عامه داشته باشیم.

احمدی رییس دادگستری شهرستان البرز هم گفت: یکی از مشکلات این شهرستان، خروج آب‌هایی است که از تصفیه خانه به سمت زمین‌های کشاورزی رها می‌شود و باید با مسببین آن برخورد شود.

احمدی افزود: طبق اظهارات مسوولان حفاظت محیط زیست، آب خروجی تصفیه خانه فقط می‌تواند برای آبیاری درختان غیرمثمر استفاده شود، برای پسماند‌های انباشت شده در آن محل هم راهکار‌هایی ارائه شده است که نیاز به همکاری استانی دارد.

وی اظهار داشت: در حوزه آب ورودی به تصفیه خانه چند مشکل وجود دارد، ورود این آب‌ها که با بنای اشتباه اتفاق افتاده است باید متوقف شود، وضعیت داخل تصفیه خانه هم معضل دیگری می‌باشد که باید پیگیری کرد.

مدیر تصفیه خانه شهر صنعتی البرز هم گفت: این تصفیه خانه با ظرفیت اسمی ۲۰ هزار، چندین سال پیش ایجاد شد که در سال‌های بعد جمعیت زیادی به ظرفیت پیش بینی شده اضافه شده است.

دولتخواهی افزود: همه تاسیسات این تصفیه خانه زیر لجن قرار گرفته و تخریب شده است.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده در طول دو ماه گذشته خروجی مناسبی داشته ایم، اما این پسماند‌ها باید منتقل شود.
خمسه سرپرست سابق و عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی هم گفت: حدود ۳۵۰ هزار تن پسماند در محل تصفیه خانه انباشت شده است بخاطر هزینه هنگفت جابجایی پسماند نیاز به ایجاد یک سایت پسماند در شهر صنعتی البرز محسوس است که امیدواریم مجوز آن صادر شود.

فولیان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در پاسخ وی افزود: احداث سایت زمان‌بر است و باید به دنبال راهکار‌های زودبازده باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: تصفیه خانه البرز تبدیل مایع به جامد است به همین دلیل نمی‌توان به سهولت برای آن مکان‌یابی کرد.

خضیر افزود: برای پسماند‌های شهر صنعتی باید از ظرفیت سایر سایت‌ها استفاده کرد.

نماینده سایت محمدآباد گفت: سایت محمدآباد از لحاظ ظرفیتی کاملا پر است و از لحاظ پسماند صنعتی هم سایت محمدآباد ویژگی پذیرش آن را ندارد.

احمدی رییس دادگستری البرز گفت: طبق قانون شهرداری موظف است که برای پسماند جانمایی کند و ما نمی‌پذیریم که شهرداری ادعا کند که ظرفیت پذیرش پسماند را ندارد.

نماینده سازمان پسماند هم افزود: قانون مدیریت پسماند تاکید دارد که مسوولیت پسماند صنعتی بر عهده تولیدکننده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: بهره برداری از پسماند شهر صنعتی البرز باید مورد بازنگری قرار گیرد. بعنوان راهکار، این لجن باید آبگیری و سپس به جای دیگری منتقل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار