کشته و زخمی شدن ۸ نیروی حافظ صلح سازمان ملل در مالی

انفجار بمب دست‌ساز در مسیر کاروان نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل شماری کشته و مجروح برجای گذاشت.

سازمان ملل برای حفظ صلح و امنیت جهانی اقدام به ارسال نیرو‌های حافظ صلح به مناطق پرتنش جهان می‌کند. کشور‌های آفریقایی یکی از میزبانان نیرو‌های حافظ صلح هستند. با این حال این نیرو‌ها همواره در خطر حمله شبه‌نظامیان محلی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر مأموریت حافظان صلح سازمان ملل در غرب آفریقا در صفحه شخصی این دفتر در توییتر اعلام کرد: «کاروان حافظان صلح سازمان ملل در مالی با یک بمب دست‌ساز هدف قرار گرفت. در این حادثه ۳ نیروی حافظ صلح کشته و ۵ تن دیگر زخمی شدند.»

پس از وقوع کودتا در سال ۲۰۱۲ در مالی، گروه‌های شبه‌نظامی متعددی در این کشور ظهور کرده و حتی باعث بی‌ثباتی در کشور‌های دیگر غرب آفریقا شده است. در ناآرامی‌های این کشور طی بیش از یک دهه اخیر هزاران غیرنظامی کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند. برخی از این گروه‌های شبه‌نظامی با سازمان تروریستی القاعده و داعش در ارتباط هستند.

از زمان استقرار حافظان صلح سازمان ملل در مالی در سال ۲۰۱۳ تاکنون دست‌کم ۲۸۱ تن از آن‌ها در عملیات‌های مختلف شبه‌نظامیان جان خود را از دست داده‌اند. کشور مالی اکنون به یکی از مرگبارترین مکان‌ها برای نیرو‌های حافظ صلح در قاره سیاه بدل گشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار